Postavljanje mostu paša za oči
Družba
Tipografija

Mnogi danes spremljajo postavljanje kolesarskega mostu čez Savinjo pri celjski Špici. »Gre za pravo pašo za oči za vse ljubitelje arhitekture, strojev in gradbeništva, pa tudi za vse, ki jih navdušujejo veliki inženirski podvigi, saj je mogoče opazovati, kako se ogromna konstrukcija z milimetrsko natančnostjo umešča na svoje mesto,« pravijo na celjski občini. Res pa je tudi, da imajo nekateri o mostu tudi drugačno mnenje. (SŠol, foto: Andraž Purg)

 

Vse priprave na postavitev mostu so bile del zahtevnega postopka, saj je bilo treba prej sestaviti dvigalo za postavitev jeklene konstrukcije mostu na zgrajene opornike na obeh bregovih Savinje. Samo elemente za sestavljanje dvigala za namestitev mostu na Špici in ostalo pripadajočo mehanizacijo ter opremo je izvajalec del na mesto sestavljanja vozil z izrednimi prevozi.

 Naj pa spomnimo, da s postavitvijo mostu niso ravno zadovoljni vsi. Nekateri opozarjajo, da se tudi barva mostu ne »vklaplja« v okolje, krajane Lisc je motila tudi zapora Partizanske ceste. Ker gre za večji poseg, je Partizanska cesta od naselja Lisce do konca travnate površine pri kmetiji Lun v smeri Kasaz zaprta za ves promet. Vse to podaljšuje tudi čas vožnje intervencijskih vozil v nujnih primerih, dodajajo nekateri krajani. Pravijo še, da jih z občine ni nihče niti vprašal za mnenje glede obvoza. Glede očitkov, da občina ni stopila pred načrtom del v stik s krajani, občina jasno pouradarja, da trditev, da se s stanovalci občinski predstavniki niso pogovarjali, nikakor ne drži: »Ob obravnavi predloga popolne zapore ceste smo na Mestni občini Celje sklicali obravnavo, na katero so bili ob vseh intervencijskih službah in izvajalcu javnega potniškega prometa vabljeni tudi predstavniki Mestne četrti Savinja in tudi Krajevne skupnosti Medlog, ki pa se obravnave niso udeležili.«

 Na občini namreč pravijo, da razumejo izraženo skrb tamkajšnjih prebivalcev zaradi popolne zapore ceste: »Popolna zapora ceste je glede na obsežnost projekta in zahtevnost uporabe specializirane naprave za montažo mostu žal neizogibna. Zavedamo se, da zapora ceste podaljšuje potovalne čase stanovalcev in zahteva prilagoditev organizacije vsakodnevnih aktivnosti – tudi za intervencijske službe, ki bodo morale v tem času svoje naloge logistično drugače načrtovati,« pojasnjujejo. So pa na občini dodali, da so z izvajalcem del dogovorjeni, da bodo dela izvedena v najkrajšem možnem času: »S tem namenom smo tudi skrajšali obdobje zapore iz prvotno predvidenih 36 dni, kar je bil predlog izvajalca, na 14 dni.«

 Investitor projekta novega mostu je Direkcija RS za infrastrukturo.

 

 
 

Sledite nam