»Prekrasen, odličen, skromen, a izrazito nadarjen mladenič.« Tako je predsednik žirije Ruben Dalibaltayan opisal Vitomirja Janeza Zagodeta, ki je konec februarja v hrvaški prestolnici postal absolutni zmagovalec 30. mednarodnega pianističnega tekmovanja Mladi virtuozi. 21-letni Celjan, študent Akademije za glasbo v Zagrebu, je edini med sodelujočimi iz 16 držav na omenjenem tekmovanju prejel zlato diplomo in priznanje za najboljšo izvedbo klasične sonate. Svoji zbirki več kot 30 zlatih nagrad je tako dodal še eno lovoriko.
Starši so ga v glasbeno šolo vpisali že pri štirih letih. Razlog je bil, da se ni dobro počutil pri nobeni športni dejavnosti, čeprav je poskusil trening plavanja, borilnih veščin, nogometa in še česa. »Nikjer nisem zdržal dlje kot dva tedna in tako se je mama domislila glasbene šole. Res je, da sem se klavirja začel učiti nekoliko hitreje kot drugi otroci, vendar ne morem reči, da sem v prvih letih naredil kakšne velike korake. Veliko sem se skrival pod klavirjem, s profesorjem sva brala pravljice, najprej res ni šlo za resno delo.«
Od prvih udarcev po klavirskih tipkah do sprejemnega izpita na Akademiji za glasbo v Zagrebu ga je poučeval profesor Primož Mavrič. Pod njegovim mentorstvom je mlad pianist na dosedanjih tekmovanjih zbral več kot 30 zlatih nagrad. Zadnja lovorika na hrvaškem tekmovanju Mladi virtuozi mu je prinesla novo motivacijo, zdi se mu dobra popotnica za prihodnost. Je tudi prva po triletnem tekmovalnem premoru. Slednjega si je vzel, da se je po selitvi iz Celja v Zagreb privadil novemu okolju in sodelovanju z novim profesorjem Danijelom Detonijem. »Prvič v življenju sem zamenjal profesorja in tega sem se moral navaditi. Na akademiji se zdaj učim bolj resen program. Za to, da osvojiš več glasbenih del na takšni ravni, je potreben čas,« je pojasnil.
Foto: Nik Jarh
»V svetu študentov klavirja sta med najbolj cenjenimi Chopinovo in Beethovnovo tekmovanje. O tem, ali se bom kdaj udeležil katerega od omenjenih tekmovanj, še ne morem govoriti. Mislim, da moram za večja tekmovanja v pianističnem smislu še dozoreti.«
Preberite več v Novem tedniku