Podjetniška dijaška ideja prerašča v posel
Lani spomladi so bralci lahko spoznali zgodbo celjske dijakinje Maje Kosi, ki je v prvem letniku Gimnazije Celje – Center zasnovala svojo dejavnost v okviru start up krožka in jo razvila v posel. Njene izdelke znamke Doggy Lilly nosijo psi in njihovi lastniki v različnih državah sveta. Medtem je Maja uspešno maturirala in bo jeseni začela študirati na ekonomski fakulteti v Ljubljani, prodajo izdelkov je razširila tudi v trgovine Mr. Pet. Za zdaj prodajajo njeno rumeno rutico oziroma šal kot opozorilo za pse, ki potrebujejo svoj prostor in mir. Ker je ta barvni dodatek pri nas še bolj slabo poznan, si Maja prizadeva ob tem širiti vedenje o njegovem pomenu.

V svetu nosijo rumen trak, rutico, šal ali pentljo tisti psi, ki potrebujejo svoj prostor in ne želijo bližnjih srečanj z drugimi psi ali ljudmi. Vzroki so lahko različni: lahko imajo zdravstvene težave, okrevajo po posegu, se bojijo ostalih psov ali ljudi ali se šele šolajo oziroma so v postopku prevzgoje.
Tudi Majina psička Lilly, predstavnica pasme coton de tulear, ki je bila navdih za njen posel, ne mara, da kdo sili vanjo. »Dobro je, da čim več ljudi ve, da rumen dodatek pomeni, da pes potrebuje svoj prostor. To velja tako za druge pse kot za otroke in druge, ki včasih mislijo, da lahko božajo vsakega mimoidočega kosmatinca.« Njena psička sicer večino drugih psov ignorira. »Če kdo sili vanjo, se najprej umika, nato zalaja in lahko bi tudi ugriznila,« pravi Maja, ki nošenje rumene rutke promovira na Instagramu, FB in spletni strani, pripravlja letake … Rada bi se povezala z vrtci in pripravila delavnice, da bi že otroci poznali ta rumeni znak.
Podjetniki še starši
Tako kot je veliko izdelkov nastalo z mislijo na Lilly, je bilo podobno tudi pri rumeni rutki oziroma šalu. Že pred izbruhom epidemije je bila Maja spomladi dogovorjena za začetek prodaje izdelka v trgovinah Mr. Pet, a se je vse skupaj premaknilo na avgust. Če je na začetku delala vse sama, od šivanja izdelkov do prodaje na spletu, je širitev na trgovino potegnila za seboj določene spremembe v organizaciji poslovanja. Prvo serijo rutk je še zašila sama, a je ugotovila, da to ne bo šlo, in se povezala s socialnim podjetjem v Ljubljani, ki ji zdaj šiva izdelke. Sama še vedno skrbi za prodajo in za izdelavo kakšnega dodatka, pri čemer je omejila izbor izdelkov, ki jih ponuja, in ne izdeluje več pasjih ovratnic ter povodcev, ampak samo modne dodatke za pse in lastnike, da so stilno usklajeni. »S tem šivanjem je manj dela, na kar moram misliti ob odhodu na študij. Ob tem bi rada šla še v tujino na izobraževanje,« razkriva načrte Maja Kosi, ki sanja o tem, da bi ta dejavnost nekoč prerasla v večji posel. Pri vsem jo podpira družina, ki je zato ustanovila podjetje. Maja to v smehu komentira: »Eni starši vpeljujejo v posel svoje otroke, jaz sem pa starše.«
Foto: osebni arhiv
Preberite več v Novem tedniku