Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

»Pomembno je, da te čas debelih krav ne uspava«


Lea Komerički Kotnik
12. 3. 2021, 10.18
Posodobljeno
10:53
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Podjetje Ahac, ki danes velja za enega največjih uvoznih in distribucijskih podjetij za pijačo, živila in tehnične izdelke, je pred tremi desetletji v domačih Stopčah ustanovil Roman Moškotevc. Ta podjetje ob podpori družine vodi še danes. V podjetju, ki je imetnik blagovnih znamk Iskra, Iskra ERO in Droga, je zaposlenih več kot 110 delavcev. V lanskem koronskem letu je ob malo nižjih prihodkih kot prejšnja leta ustvarilo 1,5 milijona evrov dobička.  

1615544562_9n3b0885b.jpg
Arhiv NTRC

Ustanovitelj podjetja Ahac, ki ima danes sedež v Šentjurju, v prihodnost zre z optimizmom. V treh desetletjih podjetniškega udejstvovanja je svojo poslovno mrežo razširil na različna področja, kar mu tudi v nepredvidljivih časih omogoča dokaj stabilno in dobro poslovanje. Na prehojeno podjetniško pot je ponosen, še bolj ponosen je na to, da mu je uspelo podjetniški duh prenesti na oba otroka, sina in hčer. Sočasno se zaveda, da marsikatere podjetne ideje ne bi mogel uresničiti brez podpore žene.

Ob 30-letnici ustanovitve podjetja Ahac smo se pogovarjali z lastnikom in direktorjem Romanom Moškotevcem, ki pravi, da v življenju ne bi mogel biti kaj drugega kot podjetnik.

Na poslovno pot ste stopili v letu, ko se je rodila Slovenija. Kako gledate na tri desetletja prehojene podjetniške poti?

Tri desetletja so minila, kot bi trenil. Prve okrogle obletnice sem se začel zavedati šele pri dvajsetih, vmes je bilo seveda veliko vzponov in padcev. Predvsem sem bil vsako leto izkušenejši in prav tako se je z mano večala ter z izkušnjami bogatila ekipa mojih sodelavcev.

Kakšni so bili začetki?

Razburljivi, tu in tam negotovi, v glavnem prežeti z veliko mero adrenalina in zadovoljstva ob doseganju napredka. To je bilo obdobje hitrega prilagajanja potrebam trga, organiziranja poslovanja, pomanjkanja kapitala, sprememb zakonodaje, inflacije ...

V podjetniški svet ste vstopili z distribucijskim podjetjem. Zakaj?

Šlo je za čas velikih sprememb, saj je z osamosvojitvijo Slovenije zacvetelo tudi podjetništvo. To je prineslo priložnost za mnoge pogumne posameznike in hkrati težave za velike okorele sisteme, ki se niso bili pripravljeni ali so se težko prilagodili novim potrebam in zahtevam trga. Oskrba novo nastajajočih malih trgovin in gostinskih lokalov je bila takrat nuja. Moja takratna misija je bila, kako rešiti problem, ki sem ga videl na trgu, Vprašal sem se: »Kdo bo dostavljal pijače hitro rastoči zasebni gostinski in trgovski panogi, če to ne bom jaz?« Ko letos praznujemo 30. obletnico Ahaca in nas je v podjetju že več kot 100, naše poslanstvo ostaja nespremenjeno: slišati in razumeti trg ter biti vedno korak spredaj.

Kaj je bilo na začetku najtežje, kaj morda lažje kot danes?

Težko je bilo priti do denarja in ker smo bili na začetku, do dobrih nabavnih pogojev. Lažje kot danes je bilo prodajati novosti, ker je bil trg željan novih produktov, širše ponudbe novih proizvodov, okusov ...

Podjetje Ahac vsa leta posluje zelo uspešno. Tudi krizne čase ste vselej dobro prešli. Čemu pripisujete to nenehno rast?

Ko se ozremo nazaj, se zdi, da je bilo hoditi po tej poti precej enostavno, a vendar je bilo mnogo težkih trenutkov. Takrat smo v podjetju sprejemali ključne odločitve. Očitno smo se odločali pravilno. Vsaka kriza prinese tudi priložnosti in to so trenutki, ko so prave odločitve nujne. Pomembno je, da te čas debelih krav ne uspava.

Kako na poslovanje vpliva trenutno stanje v državi in svetu?

»Korona« se je dotaknila tudi nas. Ob zaprtju gostinske in turistične dejavnosti ter tehničnih trgovin je v prvem valu naenkrat ostalo doma dve tretjini sodelavcev. Na srečo smo uspeli svojo dejavnost hitro preusmeriti in smo trgu ponudili takrat prepotrebna zaščitna sredstva, ki smo jih nabavili s pomočjo poslovnih partnerjev. Tako smo uspeli najti začasno rešitev za kar nekaj zaposlenih tudi v tem koronačasu.

Kakšne so poslovne številke koronaleta 2020 in kakšne so napovedi za letos oziroma prihodnja leta?

V letu 2020 smo zaradi vsem znanih razmer žal zabeležili padec. Imeli smo približno 42 milijonov evrov prihodkov in približno 1,5 milijona evrov dobička. Za naprej pričakujemo rast, a kaj nam bodo prinesle tržne razmere, bomo še videli. Vsekakor v prihodnost zremo z optimizmom.

Kateri so osrednji načrti za prihodnjih pet, deset let?

Po precej pestrem obdobju, ki je hkrati ponudilo tudi veliko priložnosti, prihaja obdobje, ko bo treba dokončati naložbe in uresničiti projekte, ki smo jih v tem času pridobili. V Ahacu bomo v naslednjem petletnem obdobju nadaljevali vlaganja v posodobitev proizvodnih kapacitet, kjer proizvajamo vložnine in priloge k jedem pod blagovno znamko Droga, v širitev nabora izdelkov pod blagovnima znamkama Iskra in Iskra ERO ter osvajanje tujih trgov.

Že nekaj let vas uvrščajo med najvplivnejše osebnosti Obsotelja in Kozjanskega, lani je vaša družina prvič pristala na lestvici sto najbogatejših Slovencev. Kako gledate na te lestvice, koliko pomena jim pripisujete?

Na teh lestvicah so ljudje in podjetja, ki jih gledam z velikim spoštovanjem in se tam niso znašla pomotoma. V glavnem gre za podjetja, ki ustvarjajo veliko delovnih mest in so pomembno gonilo gospodarstva. Vrednost ne odraža denarja na računu, ampak vrednost dobrega dela ter pametnih vlaganj v preteklosti, ki se odražajo v bilancah podjetij. Uvrstitev na lestvico je priznanje, pohvala in obveza.

Koliko je vredno premoženje Romana Moškotevca?

Kakor za koga, vredno je toliko, kolikor zanj ponuja trg.

Revija Manager je premoženje družine Moškotevc ocenila na 29,7 milijona evrov, kar jo uvršča na 60. mesto. Oče Roman Moškotevc je 100-odstotni lastnik podjetja Ahac, ki se je v treh desetletjih razvilo v enega največjih uvoznikov in distributerjev za hrano in pijačo v Sloveniji. Poleg podjetja Ahac je v Moškotevčevi lasti še več drugih družb, tudi Radio Štajerski val. Po propadu podjetja CM Celje se je Moškotevc podal tudi v gradbeniške vode ter z družino Janeza Škoberneta ustvaril mrežo podjetij, ki delujejo pod streho družbe Voc Ekologija, v kateri imata polovični delež njegova otroka.

Foto: osebni arhiv

Preberite več v Novem tedniku

cloud

Trenutno

9 °C

Oblačno

sobota, 15. 3

Deževno

6 / 9 °C cloud-rain

nedelja, 16. 3

Deževno

4 / 11 °C cloud-rain

ponedeljek, 17. 3

Deževno

-1 / 8 °C cloud-rain

7-dnevni obeti


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.