Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Prodajna uspešnica korone so bile ukulele


Janja Intihar
7. 8. 2024, 02.22
Posodobljeno
06:29
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Kako zgraditi uspešno podjetniško pot, če prodajaš izdelke, ki jih potrebujejo le trije odstotki ljudi? Zakoncema Sabini in Bogdanu Trupej, profesorici biologije in učitelju glasbe, je uspelo. Prejšnji mesec je njuno podjetje Music Max proslavilo trideset let delovanja. Začela sta iz nič in brez ekonomskega znanja, danes Music Max, ki prodaja glasbila in glasbeno opremo, poznajo ljubiteljski in poklicni glasbeniki po vsej Sloveniji, na Balkanu in še v nekaj sosednjih državah. Ukvarja se z maloprodajo in veleprodajo, v ponudbi ima mnoge svetovno znane blagovne znamke glasbil, zadnjih dvanajst let pa tudi lastna glasbila, med katerimi so bile v času korone največja prodajna uspešnica ukulele.

1723011949_img_8593.jpg
Arhiv NTRC

Bogdan Trupej pravi, da ga je za podjetništvo navdušila sestra, ki je v začetku devetdesetih let imela uspešno prodajalno čevljev. Z ženo sta tehtala, ali naj odpreta cvetličarno ali trgovino z glasbili. Odločila sta se za glasbila in svojo novo dejavnost leta 1994 registrirala kot s. p. »Nobenega predznanja ekonomije nisva imela takrat, kar je bilo pravzaprav zelo dobro. Če bi namreč vedela, kaj vse naju čaka, se za podjetništvo ne bi odločila,« danes iskreno priznava. Podjetništva sta se lotila zelo previdno, konzervativno, pravi Trupej. Z ničemer nista upala tvegati. Ne s prehitrim pridobivanjem novih poslov ne z zadolževanjem. Ker nista vedela, ali jima bo uspelo, sta ostala v svojih rednih službah – on kot učitelj kitare v glasbeni šoli v Sevnici, žena kot učiteljica v Osnovni šoli Hudinja v Celju. Že po treh letih samostojnega podjetništva sta ustanovila družbo z omejeno odgovornostjo, pustila varni delovni mesti in se zaposlila v svojem podjetju.

»Podjetje je raslo zelo počasi in prav tako počasi se je povečevalo število zaposlenih. Prvi, ki sva ga zaposlila še v času, ko sva imela s. p., je bil Vili Ograjenšek. Bil je duša podjetja in z nami je ostal vse do upokojitve,« se nekdanjega zvestega sodelavca spominja Trupej. Ker sta z ženo Laščana, sta v podjetju večinoma zaposlovala Laščane. Naslednjega sodelavca sta zaposlila šele leta 1998, pet let kasneje jih je v podjetju delalo sedem. Zdaj jih v Sloveniji dela že sedemnajst, v podjetju na Hrvaškem, ki sta ga ustanovila leta 2004, je pet zaposlenih. »Ko smo pripravljali praznovanje 30-letnice, smo želeli povabiti tudi vse nekdanje zaposlene. Seznam je bil zelo kratek, saj so bila na njem le štiri imena. Očitno se pri nas ljudje počutijo dobro,« zadovoljno ugotavlja Trupej.

Novih trgovin ne bodo več odpirali

Music Max že vseh trideset let vztraja pri svoji osnovni dejavnosti, to je prodaji glasbil in glasbenih pripomočkov. Bogdan Trupej pravi, da se namerno niso podajali v druge glasbene dejavnosti, na primer odpiranje glasbenih šol.

Pomembna rast podjetja se je začela s pridobitvijo generalnega zastopstva za svetovno znano blagovno znamko električnih in akustičnih kitar Fender. Ob tem je podjetje v svoji ponudbi imelo še veliko drugih priznanih blagovnih znamk glasbil, namenjenih otrokom v glasbenih šolah, ljubiteljskim glasbenikom in glasbenim skupinam. Usmerilo se je tudi v prodajo glasbenega pribora. »Naša konkurenca večinoma nima takšne ponudbe, mi pa verjamemo, da nobena kriza ne more uničiti prodaje tako imenovanega drobnega materiala. Trenutno imamo na zalogi več kot 7 tisoč izdelkov.«

Hkrati s pridobivanjem zastopstev za različne blagovne znamke in s povečevanjem števila zaposlenih je podjetje svojo maloprodajno mrežo začelo širiti zunaj Celja, kjer ima 110 kvadratnih metrov velike prostore v središču mesta. Od leta 2008 ima v najemu malo več kot 400 kvadratnih metrov veliko prodajalno v Ljubljani, leta 2017 je v Mariboru kupilo 215 kvadratnih metrov velike prostore enega od konkurenčnih podjetij, ki je šlo v stečaj, in v njih uredilo svojo trgovino. »V Ljubljano bi morali iti vsaj osem let prej, vendar nismo želeli tvegati,« priznava Trupej in napoveduje, da novih trgovin ne bodo več odpirali, saj so v podjetju prepričani, da jim maloprodaja na bo prinesla nove rasti. Zato so se že pred časom usmerili predvsem v veleprodajo.

Odločitev ni bila prava

Leta 2004 je Music Max na Hrvaškem ustanovil podjetje Max glazbala in kmalu v Zagrebu odprl še trgovino. »Prodaja glasbil je zelo ozka dejavnost. Zavedali smo se, da v Sloveniji na dolgi rok čudežev ne bomo mogli narediti, zato smo se odločili iti čez mejo. Kasneje smo odprli še trgovino v Zadru, ki smo nato jo zaprli, zdaj delamo samo še v zagrebškem nakupovalnem središču King Cross, kjer imamo veliko več prometa, kot smo ga prej imeli v dveh trgovinah,« pojasnjuje Trupej.

Music Max je nekaj časa imel tudi podjetje v Bosni in Hercegovini. Za širitev v to državo se je odločil, ker je imel tam veliko trgovskih posrednikov in kupcev. A se je po nekaj letih izkazalo, da odločitev ni bila prava, saj so posredniki prisotnost celjskega podjetja na svojem »terenu« sprejeli kot veliko konkurenco in prodaja je začela upadati. »Po nekaj letih smo podjetje v Brćkem zaprli. Rad povem, da je včasih treba tudi kaj zapreti. Zmaga ni samo takrat, ko ustanavljaš podjetja ali odpiraš trgovine, ampak tudi takrat, ko kaj zapreš, ker ne želiš več delati na silo in brez dobička,« poudarja Trupej. (Foto: Andraž Purg) 

Članek si lahko v celoti preberete v tiskani izdaji Novega tednika, 8. avgusta 2024!

cloud-rain

Trenutno

7 °C

Deževno

sobota, 15. 3

Deževno

6 / 9 °C cloud-rain

nedelja, 16. 3

Deževno

5 / 10 °C cloud-rain

ponedeljek, 17. 3

Deževno

-1 / 7 °C cloud-rain

7-dnevni obeti


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.