V prestižnih hotelih in tudi domačih kuhinjah


Janja Intihar
4. 2. 2021, 11.33
Deli članek

Alpeks, celjski veletrgovec z izdelki iz stekla, porcelana in nerjavnega jekla ter z drugimi pripomočki za profesionalne in domače kuhinje še vedno dokazuje, da mu nobena »nesreča« ne more priti do živega. V devetdesetih letih, ko je imel prostore v središču mesta, je poplava kar dvakrat zalila njegovo skladišče, leta 2014 je požar do tal uničil njegovo novo skladišče ob Kidričevi cesti skupaj z vso zalogo in opremo, a je osem mesecu kasneje na njegovem mestu že stala nova stavba. Potem se je lani razširil še koronavirus in zaradi ukrepov za zajezitev njegovega širjenja je bilo gostinski dejavnosti, kjer ima največ kupcev, prepovedano obratovati. Kljub temu je Alpeks lansko poslovno leto zaključil dobro, pravi direktorica Nataša Kraškovic, ki podjetje vodi zadnji dve leti. Za njeno uspešno delo ji je Združenje Manager prejšnji teden podelilo priznanje Artemida.

1612438524_alpeks_009.jpg
Arhiv NTRC

V malo več kot treh desetletjih se je Alpeks dobro usidral na slovenskem trgu,  uspešen je na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini ter v Srbiji, kjer ima že več let hčerinska podjetja, a tudi v Črni gori in Makedoniji. Cilj podjetja je postati vodilni in prepoznaven oskrbovalec gostinskih kupcev v jugovzhodni Evropi, kar mu vedno bolj tudi uspeva. Večinoma sicer trguje s slovenskimi podjetji, s kupci iz držav nekdanje Jugoslavije in tudi Evrope opravi 27 odstotkov svojih poslov. Leto 2019 je bilo eno njegovih najbolj uspešnih let. Imel je 9,2 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar pomeni 7-odstotno rast v primerjavi z letom prej, čisti dobiček, ki je znašal 280 tisoč evrov, je bil za 36 odstotkov višji. »Ko sem v začetku leta 2019 prišla v Alpeks, sem si zadala cilj, da bo podjetje v petih letih prihodke povečalo na 15 milijonov evrov. A je epidemija koronavirusa ustavila ta načrt in ga bo treba nekoliko spremeniti,« pravi Nataša Kraškovic.


Poslovanje v drugem valu nekoliko lažje
Lani je Alpeks imel 6,7 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar pomeni približno 30-odstotni padec v primerjavi z letom prej. Direktorica napoveduje, da bo končni izid pozitiven, vendar dobička ne bo veliko. Kljub temu ocenjuje, da je takšen rezultat dober. Brez sprejetja mnogih ukrepov, s katerimi so zmanjšali stroške, ter brez državne pomoči bi leto 2020 končali v izgubi, je prepričana. »Na začetku prvega vala so naši prihodki, sploh v gostinskem delu, v trenutku strmoglavili. V aprilu jih je bilo na primer v primerjavi z enakim predlanskim mesecem kar 80 odstotkov manj. Na srečo izdelke prodajamo tudi za široko potrošnjo in sodelujemo z vsemi velikimi trgovskimi sistemi in manjšimi trgovinami na neodvisnem trgu. Prodaja za široko potrošnjo je bila zelo dobra, bila je celo 6 odstotkov višja kot leto prej.«
Nataša Kraškovic pravi, da je poslovanje v drugem valu epidemije nekoliko lažje, saj je bilo več znanega, s čim se spopadajo in kakšni so preventivni ukrepi. V družbi so se na drugi val epidemije dobro pripravili, zaposlene so opremili s prenosnimi računalniki ter uvedli izmenično delo od doma. Vsa komunikacija, tako znotraj podjetja kot s poslovnimi partnerji, se je preselila na »on-line«. Prilagodili so s etudi njihovi kupci. Gostinci so na primer začeli hrano in pijačo ponujati za domov. Zato Alpeks zdaj proda veliko embalaže za enkratno uporabo.  Uvedel je tudi spletne trgovine za podjetja tujih trgih in v Sloveniji še za fizične osebe, za podjetja jo je imel že prej. Rezultati vseh teh novosti se že kažejo, ugotavlja direktorica. Zneski so sicer še majhni, a iz meseca v mesec rastejo.

Foto: SHERPA

Preberite več v Novem tedniku

cloud-rain

Trenutno

9 °C

Deževno

sobota, 15. 3

Deževno

6 / 9 °C cloud-rain

nedelja, 16. 3

Deževno

4 / 10 °C cloud-rain

ponedeljek, 17. 3

Deževno

-1 / 8 °C cloud-rain

7-dnevni obeti


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.