Kaj je v resnici vzrok zmede s šolskimi prevozi?
»Brez prevoza so ostali otroci v Mozirju, danes je bila med njimi tudi moja hči, ki vstopa na avtobus v drugem kraju. Na avtobusni postaji je stala od 6.55 do 7.50, vse čakajoče so zaobšli vsi avtobusi. Hčer je moral v šolo peljati oče in zapustiti delovno mesto, kako so drugi otroci prišli do cilja, ne vem,« nam je pretekli teden napisala mama šolarke, le ena od tistih, ki so izkusili zmešnjavo in težave zaradi zmede s šolskimi prevozi. Odgovorni naj bi težave uredili ta teden, pravijo pri Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa. Zmeda z avtobusnimi prevozi ob začetku šolskega leta v resnici kaže globlji problem, na katerega opozarja celo Ministrstvo RS za okolje, podnebje in energijo. Na plečih najmlajših potnikov se rešuje težava, ki naj bi segala celo v leto 2009. (SIMONA ŠOLINIČ, SINTIJA JURIČ foto: ANDRAŽ PURG)

V osrednji temi Novega tednika tudi o tem, kaj je po mnenju Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa in Ministrstva RS za okolje, podnebje in energijo v resnici izza nastalih težav. Objavljamo tudi odgovor Nomaga in nekaterih občin na Celjskem, ki so o težavah z linijskimi avtobusnimi prevozi bile prav tako obveščene.
»Z uvedbo režima novega letnega voznega reda avtobusov v medkrajevnem javnem potniškem prometu, ki je stopil v veljavo prvega septembra, smo ugotovili, da se koncesionarji na izvajanje prevozov niso pripravili, kot so to zagotovili po pogodbi,« pravijo v Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP). »Da bi rešili probleme, ki so nastali zaradi samovolje koncesionarjev, smo ves čas v stiku s šolami in občinami. Naredili bomo vse, da bodo težave v najkrajšem možnem času razrešene. Vsem uporabnikom se za nevšečnosti opravičujemo,« še dodajajo v družbi.
Poudarjajo, da koncesionarji navajajo netočne navedbe in zavajajo javnost, saj v komunikaciji s potniki krivdo za težave z voznimi redi in izvajanjem linij prenašajo na družbo za upravljanje javnega potniškega prometa. »Pri dveh koncesionarjih prihaja do zavestnega nespoštovanja pogodbenih obveznosti kljub lastni prijavi na razpis, poznavanju pogojev, vedenju, kakšni so ti pogoji, in zavezi, da jih bosta kot dva največja prevoznika v Sloveniji izvajala. S tem kršita tudi AVK-pregled, ki v skladu z dovoljeno koncentracijo trga pred objavo javnega razpisa ni imel pomislekov glede duopola pri izvajanju storitev prevozov na trgu Slovenije. Koncentracija trga, ki se danes dogaja pred očmi vseh državljanov, se kaže v nespoštovanju koncesijskih pogodbenih obveznosti, ki imajo škodljive posledice za uporabnike javnega potniškega prometa,« pravijo v DUJPP, kjer naj bi izvedli tudi nadzor poslovanja in terenske nadzore, ki jim bodo sledile finančne sankcije v vrednosti tisoč evrov za neopravljeno storitev. Po potrebi lahko uvedejo tudi inšpekcijske preglede.
Zanimivo je, da se je na številne kritike in situacijo z avtobusnimi prevozi te dni odzvalo celo ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. To dodaja, da je prelaganje odgovornosti za trenutno stanje v javnem potniškem prometu samo na DUJPP nekorektno.
Da je na terenu prve dni šolskega leta tudi na Celjskem prihajalo do težav pri avtobusnih prevozih, so nam potrdili v različnih občinah. Te dni so tako tudi med občinami, Družbo za upravljanje z javnim potniškim prometom in prevozniki »šibali« različni dopisi.
Z novinarskimi vprašanji o težavah z avtobusnimi prevozi v prvih šolskih dneh smo se obrnili tudi na družbo Nomago. Po besedah vodstva Nomaga so bile v večini primerov v prvih šolskih dneh brez posebnosti in težav odpeljane tudi linije medkrajevnega javnega potniškega prometa, kjer je bila z 2. septembrom izvedena največja sprememba na področju mobilnosti v zgodovini Slovenije. Priznali pa so, da se je na določenih linijah vendarle izkazalo, da so potrebe potnikov bistveno odstopale od kapacitet, ki jih je predvidel nov vozni red.
Vse podrobnosti so objavljene v tiskani izdaji Novega tednika.