Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Pravica do varnega šolskega okolja za vse?


Novi Tednik
24. 6. 2021, 10.02
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

 Pred koncem šolskega leta, ko naj bi bilo veselje otrok pred počitnicami na vrhuncu, je »počilo« v eni od celjskih osnovnih šol. Razlog? Domnevno nasilje, tako besedno kot fizično, v enem razredu. Nikakor ne moremo zapisati, da je vzrok za nasilje obnašanje otroka s posebnimi potrebami ali ostalih, saj bi bilo to nesprejemljivo. A zagotovo je vzrok slabe volje - kot pravijo starši otrok, s katerimi smo se pogovarjali - da se šola ni ustrezno odzivala ob dosedanjih odklonilnih primerih in ni pravilno ukrepala. Če bi, zadeve in stiske otrok ne bi prišle tako daleč.

Arhiv NTRC

Primer, o katerem pišemo, kaže, kako tog je sistem ob vsem vedenju, da imajo pravice in dolžnosti vsi, ki so vključeni v šolski sistem. Ne gre le za pravico do izobraževanja, ampak tudi za pravico do varnega šolskega okolja. Zgodba kaže, kako sistem pri skrbi za otroke ne zmore popolnoma udejaniti te pravice s svojimi vzvodi in z načinom dela na način, ki bi bil sprejemljiv za vse. S tem povzroči, da je žrtev sistema več. Najhuje pri tem je, da sistem dopušča, da se pri vseh otrocih zaradi tega nabirajo tudi travme in izkušnje, ki jih bodo nosili s seboj tudi kasneje.

 »Vsi podpisani se strinjajo glede premestitve sošolca,« je zapisano v peticiji, ki jo je vodstvu IV. osnovne šole Celje samoiniciativno predalo in celo brez vednosti staršev podpisalo skoraj 20 učencev enega od razredov. S tem so izrazili svoje mnenje oziroma klic na pomoč. Svojega sošolca, otroka s posebnimi potrebami, ki ima odločbo komisije za usmerjanje, so razumeli več let. Odkar naj bi se besedno in tudi fizično nasilje znotraj razreda stopnjevalo, je prekipelo tudi njim.

»Popolnoma razumemo, da ima otrok s posebnimi potrebami pravico do izobraževanja in učenja socialnih veščin, vendar mora šola razumeti tudi, da imajo naši otroci prav tako pravico do varnega okolja,« so povedali njihovi starši.

»Največjo pozornost zagotovo namenjamo preventivnim dejavnostim, zlasti na področju preprečevanja odklonskega vedenja otrok,« pa pravi ravnateljica IV. osnovne šole Celje Katja Kojnik Vengust. Zaradi varovanja osebnih podatkov na naša vprašanja ne more odgovoriti, pravi.

Kljub temu priznava, da so v šoli opazili porast medvrstniškega nasilja. »Zato smo sprejeli protokol njegove obravnave, s čimer želimo rast ustaviti in primere, ki se pojavijo, sproti ter učinkovito reševati. V primeru hujših kršitev prepustimo zadevo v obravnavo pristojnim ustanovam. Tudi letos smo večkrat sodelovali s policijo, centrom za socialno delo in z drugimi ustanovami,« pojasnjuje. Dodaja, da inšpektorat za šolstvo izvaja redne in izredne nadzore. »Do zdaj večjih nepravilnosti ali pomanjkljivosti ni ugotovil, manjše smo odpravili v skladu z navodili,« pravi Kojnik Vengustova.

Celoten članek je objavljen v tiskani izdaji Novega tednika.


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.