Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Ko gradi politika, se zgodi precej strokovnih napak


Lea Komerički Kotnik
3. 2. 2022, 05.56
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Kot smo že poročali, je konec lanskega leta računsko sodišče pritrdilo Združenim civilnim iniciativam Spodnje Savinjske doline, ki se zavzemajo za prometno učinkovito, cenejšo in kmetijstvu neškodljivo prometno povezavo med Velenjem in Celjem, da je izbrana prometna povezava F2-2 neustrezna. Kljub številnim opozorilom posameznikov in strokovnih skupin, ki so več let razlagali o nesmiselnosti in potratnosti predvidene trase, je bila ta potrjena. Vprašanje je, ali strokovno ali politično. A po vseh zapravljenih milijonih, izgubljenih letih in po načetem zdravju tam živečih bi bil ponoven korak nazaj enako neprimeren, kot je neprimerna izbira trase.  

1643806653_trasa_polzela_109.jpg
Arhiv NTRC

Civilne iniciative za učinkovitejšo, manj škodljivo in predvsem cenejšo hitro cesto, ki bi Velenje povezala z avtocesto, so ob ugotovitvah računskega sodišča dobile vsaj delno zadoščenje, da so imeli vsa leta prav. A kot kaže, kaj več od tega ne bodo dosegli.

Kmalu po sprejemu državnega prostorskega načrta za omenjeno hitro cesto je javnost začela vse glasneje dvomiti o pravilnosti izbire. Da bi odgovorni o izbiri ponovno odločali, ko je bil za to še čas, ni bilo prave volje. Kljub številnim protestom in ustavnim presojam. Ljudje, ki bodo morali s to cesto živeti, so bili preslišani. Vmes se je predvidena cena gradnje dvigala v nebo. In kot vedo povedati tisti, ki poznajo sestavo tal, kjer se gradnja še ni začela, bo ta znesek najverjetneje še višji.

Šola, ki nas bo veliko stala

Občina Šmartno ob Paki bo pri gradnji povezovalne hitre ceste utrpela največ škode. Tako glede zemljišč kot porušenih stanovanjskih hiš. Pred leti je bila to tudi pogosta tema razprav na sejah občinskega sveta, pogosto se je moral župan Janko Kopušar zagovarjati tudi pred nezadovoljnimi občani. Enako kot tudi njegova kolega na Polzeli in v Braslovčah. Kljub jasnemu in prevladujočemu mnenju ljudi iz doline so državni mlini mleli po svoje.

Kot kaže, bo v začetku leta to ponovno tema pogovorov v posameznih občinskih svetih. Kot je povedal Janko Kopušar, se bodo svetniki z odprtim pismom združenih civilnih iniciativ seznanili enako kot z ugotovitvami računskega sodišča. A je prepričan, da tudi če bodo ponovili mnenje, ki ga v tej zgodbi zagovarjajo, sprememb ni mogoče pričakovati,

Da upanja za drugačen razplet zares ni veliko, dokazuje tudi odgovor infrastrukturnega ministra Jerneja Vrtovca, ki ga je med jesenskim obiskom v Šmartnem ob Paki Kopušar vprašal, ali se lahko trasa hitre ceste še spremeni, glede na to, da poslanec iz njegove stranke izbrani možnosti ostro nasprotuje. Kot je povedal Kopušar, je bil minister jasen: »Kljub storjenim strokovnim napakam, ki so poglavitno vplivale na izbiro, možnosti za spremembo ni več.«

Enako je v odzivu na odprto pismo civilnih iniciativ, ki so ga posredovale vsem vpletenim občinam, zapisal župan Polzele Jože Kužnik, ki je od avgusta lani zaposlen pri Darsu: »Poročilo računskega sodišča je dovolj zgovorno. Dokazuje, kar sem trdil že pred šestimi leti. Takrat je še bila možnost ponovne presoje izbrane trase, danes za to ni več časa. Koroška in Šaleška dolina potrebujeta hitro cesto. Upam le, da so se odgovorni iz tega kaj naučili, čeprav za zelo visoko ceno.«

V Velenju za, v Celju proti

Foto: arhiv NT (SHERPA) 

Preberite več v Novem tedniku

cloud

Trenutno

6 °C

Oblačno

torek, 18. 3

Jasno

-2 / 6 °C sun-bright

sreda, 19. 3

Jasno

-4 / 11 °C sun-bright

četrtek, 20. 3

Jasno

-2 / 13 °C sun-bright

7-dnevni obeti


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.