Bo moral kdo umreti, da bodo ukrepali?
Promet na glavnih cestah v občini Vojnik se je v zadnjih letih močno povečal. Samo na regionalni cesti Višnja vas – Celje so v letu 2022 našteli 5,5 milijona vozil ali povprečno več kot 15.000 na dan. Na pereče razmere opozarjajo krajani, združeni v civilno iniciativo Tukaj smo.

Civilna iniciativa zahteva zagotovitev večje prometne varnosti z izgradnjo pločnikov, kolesarskih stez, prehodov za pešce. 15. marca pripravljajo srečanje krajanov, kjer bodo predstavili problematiko, ter terjali odgovore pristojnih. Kot namreč pravijo v civilni iniciativi, je čas, da odgovorni na občini zavihajo rokave in da se osebno odpravijo do odgovornih v Ljubljani in od njih zahtevajo rešitve za izboljšanje prometne varnosti.
Tudi prebivalci Globoč v občini Vojnik opozarjajo na zaskrbljujoče razmere na državni cesti Vojnik–Frankolovo. Velika težava je prehitra in objestna vožnja. Dovoljena hitrost od Ivance do Frankolovega je 90 km/h. Avtomobili vozijo preko 100km/h, motoristi pa se celo hvalijo z doseganjem hitrosti 200 km/h ali več. Krajani so občini že poslali pobudo za znižanje omejitve hitrosti. Težava je tudi, da na odseku od Ivence do Frankolovega ni niti enega prehoda za pešce. Tako nihče ne more varno prečkati ceste, kaj šele priti varno do ene izmed dveh avtobusnih postaj na tem odseku, opozarjajo krajani. Cestišče je namreč tudi brez pločnika. »Prav težko je gledati, ko ob 6. uri zjutraj šolarji v mraku (ter tudi v megli in dežju), hodijo približno dva kilometra ob cesti brez pločnika in prehoda do avtobusne postaje, mimo njih pa vozijo avtomobili, tovornjaki in motoristi s hitrostjo najmanj 90 km/h,« je zaskrbljen Sebastjan Volavc iz Globoč. Kot pravi, so skoraj vsi krajani Globoč že imeli negativno izkušnjo med hojo ob cestišču po tej nevarni cesti, marsikoga je namreč avto z ogledalom zbil v jarek. Nekateri so zaradi poškodb tudi pristali v bolnišnici.
Za večjo prometno varnost na tem odseku je nujna tudi izgradnja kolesasrske poti, ki bi otrokom omogočila varen dostop do šolskih in izvenšolskih dejavnosti, lažje in varneje bi prišli tudi do avtobusne postaje. Kolesarska steza bi tudi ostalim občanom omogočala varno kolesarjenje. Čim prej pa je po besedah Volavca treba znižati omejitev hitrosti in postaviti začasni radar ter kaznovati kršitelje.
BOJANA AVGUŠTINČIČ
Foto: Nik Jarh
Več o prometni problematiki v občini Vojnik preberite v Novem tedniku, ki je izšel 22. februarja 2024.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se