Kdaj »kolesarka« od Rifengozda do Laškega?
V zadnjem obdobju je bilo mogoče slišati precej očitkov in kritik, da Direkcija RS za vode (DRSV) s svojimi zahtevami in postopki zavira umeščanje kolesarskih stez v prostor ob rekah in vodotokih, kar naj bi veljalo tudi za težko pričakovano nadaljevanje kolesarske povezave Celje–Laško na odseku od Rifengozda do Laškega. Zato smo se obrnili na direkcijo za vode za pojasnila ter preverili, ali navedbe in kritike na račun direkcije zaradi »trdih stališč« držijo.

Iz državne direkcije za infrastrukturo (DRSI), ki je investitorica državnih kolesarskih povezav v Sloveniji, so nam sporočili, da se letos ne bo začela gradnja nobene kolesarske povezave, da je pri projektiranju nekaj zamude povzročila epidemija koronavirusa in predvsem, da do velikih zamud prihaja pri pridobivanju mnenja DRVS.
Na naše vprašanje, ali so z DRSI našli soglasje glede umestitve odseka Rifengozd–Laško ob reki Savinji, so v DRSV povedali, da so za gradnjo te državne kolesarske povezave izdali vodno soglasje marca 2017 in da je kolesarska steza s tem soglasjem umeščena v neposredno bližino Savinje (v priobalni pas Savinje, ki znaša 15 m). O naknadnih težavah pri umeščanju trase so bili v DRSV seznanjeni maja lani. »Glede na projektno dokumentacijo je trasa na spornih delih speljana po zemljišču v lasti države in upravljanju DRSV (parcela vodotoka), medtem ko zasebni lastniki trdijo, da gre za njihova zemljišča. Z DRSI in Občino Laško je bilo zato dogovorjeno, da bo za ugotovitev dejanskega stanja določena meja, kar se bo predvidoma zgodilo v tem mesecu,« so povedali v DRSI.
V praksi to pomeni, da bo Občina Laško vključila geodeta, ki bo zakoličil traso predvidene kolesarske povezave ter hkrati mejo med zemljiščem DRSV in zasebnimi parcelami. »Na podlagi tega se bomo odločili o nadaljevanju projektiranja, pri čemer so mogoči sprememba steze, vodenje po lokalnih cestah ali samo manjši popravki predvidene trase ob Savinji,« so povedali v direkciji za infrastrukturo.
Ob tem so še navedli, da dodatno približevanje kolesarske steze brežini Savinje s strokovnega stališča ni sprejemljivo, saj lahko povzroči nepovratno škodo, omejuje dostop do vodnega dobrega in nenazadnje povečuje škodni potencial.
Foto: SHERPA
Preberite več v Novem tedniku