Nova obvoznica, nove razvojne priložnosti
Na obvoznico so v občini Gornji Grad potrpežljivo čakali več let. »V središču kraja se soočamo z gostim prometom tako tovornih kot tudi osebnih vozil, v poletnih mesecih je gneča zaradi turistov še toliko večja. Obvozna cesta ga bo razbremenila prometa, zato bo trško jedro privlačnejše za razvoj turistične ponudbe, varnejše za obiskovalce in sprehajalce. Bolj mirno okolje bo za tamkajšnje stanovalce tudi prijetnejše za bivanje,« med drugim poudarja župan Anton Špeh. Slovesno odprtje najnovejše cestne pridobitve, težke približno 5,5 milijona evrov, načrtujejo konec junija. Večino denarja je prispevala direkcija za infrastrukturo, Občina Gornji Grad je zagotovila 722 tisočakov.

Po besedah župana Antona Špeha predstavniki lokalne politike v Gornjem Gradu gradnje obvoznice v preteklosti niso uvrščali med prednostne razvojne naložbe. »Kot obrtnik sem približno 20 let opazoval neodločnost lokalne skupnosti glede obvoznice. Kot sem se leta 2018 odločil za župansko kandidaturo, sem se med drugim zavezal, da bom v primeru izvolitev z novoizvoljenim občinskim svetom pospešil prizadevanja za njeno gradnjo. Obvoznica je nujna za razvoj občine. Zato sem toliko bolj vesel, da je gradnja približno kilometer dolge obvozne ceste tik pred koncem.«
Poškodba mostu
Obvoznico gradi podjetje Garnol iz Kranja. Delovni stroji so zabrneli decembra 2022. Pred tem je imela občina kar nekaj težav pri pridobivanju soglasij lastnikov zemljišč, ki so potrebna za pridobitev gradbenega dovoljenja. Nekateri lastniki namreč živijo v tujini, kar je oteževalo postopke pri pridobivanju soglasij. Zdelo se je, da bo gradnja potekala nemoteno, a so lanske avgustovske poplave na trasi obvoznice močno poškodovale most in tako vrednost naložbe podražile za milijon evrov, dela pa so se zavlekla za nekaj mesecev. »Poškodbe, ki jih je na mostu povzročila uničujoča povodenj, so bile ocenjene na milijon evrov. Zato smo k pogodbi za gradnjo obvoznice dodali aneks, ki sta ga plačali direkcija za infrastrukturo in zavarovalnica.«
A to ni bil edini nepredviden dogodek. Že prve tedne po začetku gradbenih del se je na trasi obvoznice porušil gospodarski objekt, ki je bil sicer načrtovan za odstranitev. »Pokazalo se je, da je trasa dobro zamišljena in projektirana, saj ni posegla v središče kraja, ki bo zdaj lahko zaživel povsem na novo. Prometa razbremenjeno območje namreč nudi nove priložnosti za razvoj turizma, ki je povezan z največjo katedralo v Sloveniji,« je še pojasnil župan in dodal, da bosta ob obvoznici pločnik in kolesarska steza. Pri gradnji viadukta je izvajalec gradbenih del moral zaradi bližine katedrale upoštevati zahteve zavoda za varstvo kulturne dediščine. Na viaduktu je kamnita obloga kombinirana z betonom in lesom. Svetila javne razsvetljave so vgrajena ob pločniku na mostu.
Najprej starodobniki
Občina Gornji Grad praznuje občinski praznik 30. junija in dan prej, 29. junija, bo slovesno odprtje obvoznice. Lokalna društva se že pripravljajo na otvoritveno slovesnost. Zagotavljajo, da se obeta pester kulturni program. Zaplesali bodo članice in člani folklorne skupine Oštarija, igrala bo Godba Zgornje Savinjske doline. Prvi se bodo po novi obvoznici zapeljali kolesarji starodobnih koles in vozniki starodobnih avtomobilov, za sodelovanje na dogodku se občina dogovarja tudi s predstavniki društva ljubiteljev Porsche Slovenija. Pred katedralo bo koncert Prifarskih muzikantov z gosti. Prisotnost na slovesnosti je že potrdila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki bo z županom Antonom Špehom prerezala otvoritveni trak.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se