Razsvetljenje na stranišču ni dovolj
Učenje in znanje, zlati naložbi zame in za skupnost, tako so v celjski OŠ Lava poimenovali sedmo Rastočo knjigo, ki so jo predstavili sinoči v Muzeju novejše zgodovine Celje. Ravnateljica mag. Marijana Kolenko, ki je kot predsednica slovenskega društva Rastoča knjiga za spodbujanje branja in znanja decembra prejela priznanje jabolko navdiha, je knjigo predstavila s pomočjo gostov: antropologa, raziskovalca in visokošolskega profesorja dr. Dana Podjeda in Katje Esih, direktorice Regijskega študijskega središča Celje, članice Lions kluba Mozaik Celje.

»Gibanje Rastoča knjiga je edini državotvorni projekt, ki nima nobenega političnega predznaka, pač pa veliko pozitivih idej. Njegovi temelji so v zagovarjanju znanja, branja in knjige ter lepe slovenske besede, v spodbujanju razmišljanja in raziskovanja. Ves čas pa se gibanje bori proti nasilju, ki ga je vedno več,« je v uvodu povedala Marijana Kolenko. Pomen gibanja je šola prepoznala pred leti in se mu pridružila, ena od dejavnosti v projektu pa je vsakoletni izid šolske Rastoče knjige in koledarja odličnosti. Konec minulega leta je izšla že sedma knjiga, ki je tokrat posvečena učenju in znanju, ki sta temelja razvoja posameznika. Za to temo so se snovalci odločili, ker opažajo v družbi vse več pomanjkanja pozitivnega odnosa do znanja, znanosti, branja, kulture … V knjigi so svoja razmišljanja prispevali številni znani Slovenci (med avtorji sta bila tudi gosta večera), pa tudi učitelji, učenci in njihovi starši.
Gosta sta s poslušalci, ki so povsem napolnili kavarno muzeja, delila svoje spomine na šolske dni kot tudi razmišljanja o tem, kako vidita pot v pametno prihodnost ter vlogo šole pri tem. Iskrivi in duhoviti odgovori ter zabavne anekdote so ustvarili prijetno vzdušje.
Če Podjed meni, da med vrednotama danes manjkata solidarnost in transparentnost, Esihova pravi, da moramo znati tudi pohvaliti, ne le kritizirati. »Pomembna vrednota je znanje. Če bomo verjeli vanj in v to, da se je treba ves čas učiti in odkrivati nove stvari, bo vsem šlo bolje.« Ob tem sta oba opozorila na to, da manjka zaupanja v znanost, za kar so krivi tudi strokovnjaki, ki svojega področja ne znajo približati ljudem. »Če ljudje ne najdejo odgovorov pri znanstvenih ustanovah, jih najdejo na spletu. Ko gredo na stranišče, pridejo ven razsvetljeni in imajo odgovore na vse,« je bil duhovit Dan Podjed. Svoj zapis v Rastoči knjigi je naslovil Pot v pametno prihodnost po meri ljudi. Na primeru anekdot iz različnih evropskih mest je pojasnil, da moramo uporabiti modele, ki jih najdemo v svetu in izhajajo iz solidarnosti med ljudmi, ki si pomagajo, ne pa da so nam za zgled mesta, kjer je »na voljo več gumbov in imajo boljše aplikacije, a v avtobusih in vlakih vsi gledajo v telefone«. Katja Esih je v knjigi razmišljala o prihodnosti izobraževanja in se zavzela za to, da bo morala šola prihodnje generacije otrok predvsem opremiti s kritično presojo, da bodo znali v poplavi informacij ovrednotiti, kaj je prav in kako to uporabiti.
Foto: Andraž Purg, TC
Preberite več v Novem tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se