"Priložnost so digitalizacija in 5-zvezdična doživetja"
Vodenje Zavoda za turizem Šaleške doline je v začetku leta prevzela Alenka Kikec, ki se je pred tem tri desetletja kalila v bančništvu. Čeprav jo je do zdaj karierna pot vodila drugam, je že od nekdaj uživala pri pripravi dogodkov, pri čemer se je lahko v celoti razplamtela njena ustvarjalna iskrica. Ponujeno priložnost, da lahko svoje ambicije uresniči v domačem okolju, je z veseljem sprejela. Zaveda se, da pot ne bo lahka, a ji poguma ne manjka. Hvaležna je predhodniku, ki je s sodelavci spisal številne uspešne turistične zgodbe. »Vse, kar je dobrega, bomo ohranili in nadgradili, določene stvari bomo posodobili in jih digitalizirali ter s tem storitve približali še širšemu krogu ljudi,« pravi nova direktorica Zavoda za turizem Šaleške dolina.

Alenka Kikec je ponosna na svoje mesto in domačo Šaleško dolino. V krogu prijateljev, znancev in sodelavcev velja za prijazno, kreativno in komunikativno osebo. Je pogumna, ambiciozna in dosledna. Se ne boji sprememb in vztrajno hodi po začrtani poti vse do cilja. Uživa v naravi, branju in druženju. Ceni iskrene ljudi in prave prijatelje. Uživa v raziskovanju lepot Slovenije, poleg domače doline jo je še posebej očaralo Prekmurje, kjer se izjemno dobro počuti. Rada obišče tudi svetovne prestolnice. Zadnja leta se najpogosteje odpravi v Pariz, kjer obišče hčerko, ki tam študira.
Sicer ima Alenka Kikec rada vse, kar je lepo, in uživa ob pogledu na dekorativne malenkosti. Čut za estetiko je delno razkrila tudi v programu za razvoj šaleškega turističnega zavoda. »Moja velika želja je, da bi prebivalcem in gostom Šaleške doline ponudili čim več kulturnih, zabavnih, sproščujočih, festivalskih in kulinaričnih užitkov,« pravi in doda, da si bo prizadevala, da bo Šaleška dolina našla in dobila najboljše mesto na turističnem zemljevidu.
Preden ste prevzeli vodenje Zavoda za turizem Šaleške doline, ste bili zaposleni v bančništvu. Na prvi pogled gre za zelo različni področji.
Drži. 30 let sem delala v bančništvu. Lahko rečem, da me je to okolje gradilo in izoblikovalo. Na to obdobje imam zelo lepe spomine. Ohranila sem številna prijateljstva. Sicer pa imam več kot 24-letne izkušnje z vodenjem ljudi in organizacijo dela. Tako da vodstvene izkušanje prenašam v sedanje okolje. Imam krasne sodelavce, s katerimi si znamo postaviti učinkovite vmesne in končne cilje, se dobro razumemo, se spoštujemo. Delo na področju turizma, organizacije dogodkov, protokola, vodenja manjšega butičnega hotela je bilo moja skrita želja že nekaj let. Kot uporabnica turističnih storitev sem pozorna na podrobnosti.
Ključna razlika med prejšnjim in sedanjim delom je, da v sedanje delo lahko vnašam bistveno več kreativnosti. In to mi prinaša veliko mero osebnega zadovoljstva. Sicer pa priložnost, da lahko svoje ambicije uresničujem v domačem okolju, štejem za izjemen privilegij.
Katere so glavne točke vašega programa?
Ko sem se podala na novo pot, sem se najprej vprašala, kaj je osrednje poslanstvo zavoda. To je doseganje kakovostne in celovite turistične ponudbe ter spodbujanje in promoviranje turizma v Šaleški dolini. Tako sem v ospredje postavila prizadevanje, da bi prebivalcem in gostom Šaleške doline ponudili čim več kulturnih, zabavnih, športnih, festivalskih in drugih užitkov. In usmeritev v trajnostni razvoj turizma, zeleni in butični turizem. Da bomo lahko dosegli smelo, a uresničljivo zastavljene cilje, bomo morali vsi skupaj vlagati v ljudi in okolje, v turistično infrastrukturo in promocijo.
Kako ocenjujete trenutno stanje na področju turizma? Panogo je epidemija koronavirusne bolezni precej prizadela, kako se s številnimi omejitvami spopada Šaleški turizem?
Zdi se, da smo zaradi epidemije ljudje izgubili delček svobode, ki so nam jo nudila potovanja. Znano je, da je turistični sektor eden najbolj prizadetih, hkrati situacija ponuja priložnosti za nove standarde v turizmu. Trenutne razmere nam ne smejo vzeti poguma. Z izzivi se moramo soočiti in mi smo pripravljeni.
Zavod za turizem Šaleške doline v ospredje postavlja trajnostni razvoj turizma, kar potrjujemo tudi z znakom Slovenia Green Destination Silver in s potovalnim standardom Green&Safe. Posebno pozornost namenjamo lokalni kulinariki in razvoju gastronomskega turizma. V okviru operacije Šaleška dolina 4.0 so v nastajanju trije butični 5-zvezdični turistični produkti, ki skupaj tvorijo celosten DNK destinacije. Pri promociji in trženju glavni poudarek namenjamo digitalnemu marketingu. Zavedamo se, da se bodo potovalne navade spremenile, in pri pripravi turističnih paketov upoštevamo novo razumevanje razkošja, potreb in želja potencialnih turistov in se strateško lotevamo pravilnega komuniciranja, marketinga in promocije, največ s pomočjo sodobne tehnologije in s poudarkom na domačem trgu ter bližnjih tujih trgih.
Od letošnje sezone si obetamo kakšno nočitev več kot lani, povečano povpraševanje po butičnih produktih in preživljanju počitnic pri manjših ponudnikih na podeželju. Terme Topolšica, Velenjska plaža, turistične, kulturne in naravne znamenitosti bodo zagotovo privabile več turistov, kot so jih lani. Prav tako se nadejamo, da bosta Velenjska plaža in nov prireditveni prostor izjemno aktualna. Nenazadnje je bila Velenjska plaža že tretjič zapored razglašena za najboljše naravno kopališče v Sloveniji.
V zadnjem obdobju se veliko govori o prestrukturiranju Šaleške doline – kako pomemben je na tej poti preobrazbe turizem?
Turizem je ena pomembnejših gospodarskih panog. Upam, da bo na tem področju kmalu spet več priložnosti za nova delovna mesta, povečanje prihodov in nočitev ter s tem za povečanje turistične takse in prihodkov ponudnikov.
Šaleška dolina uspešno sledi viziji Slovenije kot zelene, butične destinacije za 5-zvezdična doživetja. Menim, da sta največji potencial ravno razvoj in trženje tovrstnih turističnih produktov, ki temeljijo na pristni zgodbi in identiteti doline ter obiskovalca postavijo v vlogo glavnega igralca, ne samo pasivnega opazovalca. V Zavodu za turizem Šaleške doline se zavedamo, da zdravje in dobro počutje postajata izjemno pomembna pri nakupnih odločitvah turistov. V tem kontekstu je izjemnega pomena, da se v Šaleški dolini dobro počutimo tudi njeni prebivalci. Na ta način bodo naši obiskovalci deležni splošnega pozitivnega vzdušja. Pomembno je tudi, da se domačini zavedamo turističnih potencialov svojega domačega okolja, da gostom tudi sami predstavimo turistične znamenitosti in s tem glas o lepotah Šaleške doline prenesemo širše v Slovenijo in še dlje.
Hkrati smo v času priprave nove Strategije razvoja in trženja turizma v Mestni občini Velenje. Obstoječa strategija, ki zajema obdobje od leta 2017 do 2021, je zastavljena ambiciozno, kar je za naše mlado in uspešno mesto povsem pričakovano in tudi edino pravilno. Ne glede na to, da se strategija izteka, so to temelji za dolgoročne smernice razvoja. Znano je namreč, da je konkurenčno prednost mogoče doseči le s trajnostnimi strategijami. Pred nami je priprava nove strategije za štiriletno obdobje. Želim si, da bi se ustanovitelji zavoda, poleg občin Velenje in Šoštanj še soustanovitelj Gorenje Gostinstvo, pri snovanju nove strategije čim bolj poenotili. Tudi sicer ima zavod pri obeh občinah zelo veliko podporo.
Kje so ob celotni preobrazbi doline nove priložnosti za turizem?
Zaradi epidemije se je pojavila priložnost, da lahko ponudimo varnejšo izkušnjo, povezano z visoko ravnjo čistoče. Pričakujemo lahko, da bodo gostje izbirali domače destinacije in se odločali za krajša individualna, butična potovanja. V ospredje bodo postavljeni družina in ožji prijatelji. Okusimo lahko tudi prednost digitalne tehnologije, ki omogoča dostop do potencialnih obiskovalcev v dobi sanjarjenja, on-line doživetja, brezstično poslovanje ... Pozitivni posledici sta vsekakor trajnostna naravnanost in lokalna gastronomija.
Na tem mestu še enkrat izpostavljam 5-zvezdične produkte, ki jih razvijamo. Prav tako izpostavljam projekt Čarobnost podeželja Šaleške doline, v katerega je vključenih več kot 30 različnih ponudnikov s podeželja. V naslednjem letu bomo trgu predstavili tri nove turistične projekte, ki bodo omogočali tudi zanimivo VR-izkušnjo.
Izjemnega pomena za Šaleško dolino je tudi kulturni, festivalski, aktivni, gastronomski in poslovni turizem. Kajti kulturni turizem je povezan z najpogostejšim motivom za prihod domačih in tujih gostov. Še posebej izpostavljam zgodovinsko dediščino, muzeje, galerije, različne prireditve. Kar zadeva festivalski turizem, ga povezujemo v še večjem obsegu, tudi z novim sodobnim prireditvenim prostorom in odrom ob Velenjskem jezeru. Gre za prostor, ki bo omogočal kakovostno preživljanje prostega časa obiskovalcem, ki bodo lahko združevali festivalski turizem s številnimi drugimi dejavnostmi, ki jih ponuja okolica. Pri aktivnem turizmu je treba »izkoristiti« naravne danosti in športne objekte v Šaleški dolini. V sodelovanju z večjimi in manjšimi podjetji vidim priložnost nadaljnjega razvoja poslovnega turizma. Kulinarika ima izjemno moč pri spoznavanju dežele, naše doline. V zavodu smo jo prepoznali kot enega ključnih spremljevalnih motivov turizma. Zaradi slabše cestne poveze z ostalo Slovenijo ne pričakujem, da bi kulinarika kmalu lahko postala samostojna turistična panoga za goste izven Šaleške doline. Kulinariko Šaleške doline je treba razvijati v kontekstu ostale turistične ponudbe. Pred nami je tudi poseben izziv priprave celovite kulinarične strategije. Izdelati je treba t. i. gastronomsko piramido, v katero bodo vključeni najboljši lokalni ponudniki, in izbrati jedi, ki bodo najbolje predstavljale našo dolino.
Kaj na področju turizma pogrešate?
Nastanitvene kapacitete in posledično več dogajanja. In seveda zanesljive ter nekoliko drzne investitorje.
»Kaj si želim kot direktorica zavoda doseči? Da bi prebivalcem in gostom Šaleške doline ponudili čim več kulturnih, zabavnih, sproščujočih, športnih, festivalskih doživetij in kulinaričnih užitkov. Da bi pripeljali v Šaleško dolino čim več gostov iz domovine in tujine. Da bi gostje v naši dolini ostali dlje časa. Da si bodo obiskovalci v naši dolini privoščili različna razvajanja. Želim si videti zadovoljnega ponudnika in uporabnika storitev. Da bi Zavod za turizem Šaleške doline sodil med najuspešnejše zavode. Da bi Šaleška dolina na turističnem zemljevidu zavzela še pomembnejše mesto.« |
Foto: SHERPA
Preberite več v Novem tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se