Glasila podjetij – spreminja se oblika, a njihov pomen ostaja
Številna podjetja na Celjskem z namenom obveščanja svojih zaposlenih kljub digitalizaciji in uveljavljenim sodobnim ter hitrim načinom obveščanja še vedno izdajajo tiskana glasila. Tovrstne revije so v očeh mnogih morda ostanek nekdanjih časov. A čeprav se oblike in načini izdajanja glasil podjetij spreminjajo, v podjetjih z njimi skušajo doseči vse člane kolektiva. To je eden od pomembnih načinov skrbi za ravnanje z zaposlenimi. Strokovnjak za odnose z javnostmi dr. Dejan Verčič poudarja, da kakovostno interno komuniciranje prispeva k boljšemu počutju ljudi. »Lažje je najti smisel v tem, kar delaš, če razumeš, kaj se okoli tebe dogaja in kaj lahko pričakuješ. Biti naslovljen obenem pomeni biti opažen, kar si želimo vsi.«

Da dobri delodajalci vedo, da je komuniciranje v podjetju bistven proces, s pomočjo katerega ljudje odkrijemo smisel dejavnosti, ki jo opravljamo, pravi dr. Dejan Verčič, profesor na FDV in partner v družbi Herman & partnerji. Bolj kot so delovni procesi odvisni od znanja in pogosto tudi od čustvene predanosti zaposlenih, večja je po njegovih besedah vloga komuniciranja v podjetju. »Ljudje smo vedno manj ›človeški viri‹ in vedno bolj ›človeški kapital‹, s katerim je treba zelo skrbno ravnati, sicer izpuhti – preprosto odide, fizično, lahko tudi samo psihološko, tako da telesno sicer človek prihaja v službo, z glavo pa je drugje. Prav zato je vedno več govora o vključevanju, motiviranju in zavzetosti zaposlenih,« je dejal.
Glasilo tudi v Cinkarni, Sipu in BSH Hišni aparati
Med podjetji, ki že vrsto let izdajajo interna glasila, je Cinkarna Celje. To podjetje izdaja svoj časopis Cinkarnar že od 1. marca 1954, kar pomeni, da izhaja že skoraj 70 let. Kot pravi Barbara Rozoničnik, ki je glavna in odgovorna urednica, zapisujejo v njem svoje dosežke, dogajanja, misli in skrbi.V šempetrskem podjetju Sip, kjer proizvajajo kmetijsko mehanizacijo, so pred petimi leti uvedli interno revijo SIPinsider, saj v tej gospodarski družbi menijo, da sta obveščanje zaposlenih in njihova vključenost v podjetje zelo pomembni. »Ker vse, kar počnemo, počnemo čim bolj vrhunsko, tudi naše revije ne pripravljamo mimogrede. Snujemo jo na takšni ravni, da bi bili ljudje pripravljeni zanjo tudi plačati,« je pojasnila direktorica blagovne znamke in kadrov Metka Hrovat.
V podjetju BSH Hišni aparati ima interno glasilo že dolgo tradicijo. Leta 1993 je koncern BSH prevzel Gorenjevo tovarno v Nazarjah in kmalu je v podjetju začelo izhajati interno glasilo Naše novice. Slednje je izhajalo trikrat letno do leta 2009, ko se je preimenovalo v BSHišnik. Ta izhaja dvakrat letno, v času pred kolektivnim dopustom in božično-novoletnimi prazniki. Kot pravijo v podjetju, je namen časopisa obveščanje zaposlenih o novostih in informacijah na ravni celotne skupine, regije in nazarske proizvodne. »Časopis dobi vsak zaposleni na dom, tako da novice iz časopisa dosežejo vse člane kolektiva. In tudi občutek, da držiš časopis v rokah in ga prelistaš, je nekaj, česar sodobni načini obveščanja nikakor ne morejo nadomestiti.«
Rudarja listajo že sedem desetletij
Tudi Premogovnik Velenje je eno od tistih podjetij, ki svoje zaposlene obvešča tudi s pomočjo internega glasila. Leta 1953 je izšla prva številka Velenjskega rudarja, glasila takratnega sindikata Rudnika lignita Velenje. Snovalci časopisa so se že takrat zavedali, kako pomembno je obveščanje zaposlenih. Lokalni časopis z najdaljšo tradicijo v Šaleški dolini še danes pod imenom Rudar izhaja nekajkrat na leto v nakladi dva tisoč izvodov, objavljen je tudi na spletu, vse številke so hranjene v digitalni obliki. Ne prebirajo ga le zaposleni v Premogovniku Velenje, ampak tudi številni prebivalci Šaleške doline.
Preberite več v Novem tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se