Cinkarna je v prvem polletju povečala prihodke
Cinkarna je v letošnjem prvem polletju za desetino povečala prihodke v primerjavi z lanskim letom. Ustvarila je tudi dobiček.

Cinkarna je v prvem polletju poslovala bolje, kot je pričakovala, in tudi bolje kot v enakem lanskem obdobju. Imela je 111,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je 11 odstotkov več. Čisti dobiček je znašal 12,3 milijona evrov in je bil od lanskega višji za 66 odstotkov.
V prvih šestih mesecih je prodala za 94,8 milijona evrov pigmenta titanovega dioksida, kar je 14 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Njen ključni izdelek titanov dioksid, ki po nedavni sodbi evropskega sodišča ni več na seznamu nevarnih snovi, ostaja gonilo izvoza in temelj nadaljnje širitve na tujih trgih, so v poslovnem poročilu navedli v cinkarni.
Največ kupcev v Nemčiji
Skupna prodaja na tujih trgih se je v primerjavi z lanskim prvim polletjem zvišala za 12 odstotkov, kar je posledica boljše prodaje pigmenta v Evropski uniji, ki je za cinkarno najpomembnejši trg. Prodaja na ta trg je bila 15 odstotkov višja kot v enakem obdobju lani. Celjsko podjetje ima največ kupcev v Nemčiji, pomembni so tudi italijanski, poljski in nizozemski trg. V Sloveniji je cinkarna prodajo povečala za pet odstotkov. Skupna prodaja na tretje trge je ostala na lanski ravni. Izgubljene tržne deleže na Bližnjem vzhodu nadomešča z usmerjanjem prodaje na severnoameriški trg in na trge, kjer ukrepi proti kitajskemu uvozu ustvarjajo ugodnejše pogoje za zahodne proizvajalce.
Letos manj dobička kot lani
V cinkarni so rezultate ob koncu prvega polletja označili za nadpovprečne v njihovi dejavnosti, vendar hkrati opozarjajo, da ne pomenijo napovedi za celo leto. Kot navajajo, se negotovost na mednarodnih trgih še poglablja. Predsednik uprave Aleš Skok je ocenil, da jim bo kljub temu z nadaljnjo visoko izkoriščenostjo zmogljivosti, s stroškovno učinkovitostjo in tržno disciplino v preostanku leta uspelo preseči načrtovan dobiček.
Kakšni so načrti?
V cinkarni za leto 2025 načrtujejo, da bodo kljub zadržanemu povpraševanju in še vedno močni konkurenci azijskih proizvajalcev, ki zaradi uvedbe antidampinških ukrepov iščejo nove poti za prodajo svojega titanovega dioksida na evropskem trgu, prodali 10 odstotkov več titanovega dioksida kot lani. Vsi prihodki od prodaje naj bi znašali malo več kot 206 milijonov evrov. Čistega dobička naj bi bilo 15,3 milijona evrov, kar je osem milijonov evrov manj kot lani. Razlog za manj dobička naj bi bile višje cene strateških surovin in energentov ter nekoliko nižje cene titanovega dioksida.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se