Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Hitrejši, udobnejši, varnejši: Kdaj novi vlaki SŽ tudi na Celjskem?


Robert Gorjanc
11. 1. 2021, 15.56
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Sredi decembra je po progi med Kamnikom in Ljubljano zapeljal prvi od petih novih dizelmotornih vlakov švicarskega proizvajalca Stadler. Ti vlaki so del obsežne posodobitve vlakovnih garnitur Slovenskih železnic. Novi vlaki že vozijo tudi na obnovljeni kočevski ter na dolenjski progi. Kdaj bodo začeli voziti po progi Zidani Most–Celje, ki je v minulih letih doživela obsežno prenovo?

Arhiv NTRC

»Na navedeni progi novi vlaki še ne vozijo, saj trenutno obratujejo le DMG (dizelmotorne Stadlerjeve garniture), ki niso predvidene za vožnje na elektrificiranih progah. Na progi Zidani Most–Celje ki je elektrifirana, bodo začeli voziti predvidoma spomladi, ko bomo v uporabo prejeli tudi EMG – elektromotorne garniture,« so na naše vprašanje odgovorili pri Slovenskih železnicah. Na tej progi naj bi sicer vozili tudi dvonadstropni oziroma dvopodni vlaki.

Dodali so še, da nove vlake od proizvajalca Stadler prevzemajo postopoma, takšno bo tudi njihovo vključevanje v promet do leta 2022, ko bodo SŽ prevzele vseh 52 naročenih vlakov. Kdaj natančno bodo novi vlaki vozili na lokalnih progah na Celjskem, tako še ni mogoče napovedati.

»Novi vlaki bodo sodobnejši, udobnejši in seveda tudi hitrejši ter opremljeni s sodobnim sistemom ETCS (European Train Control System),« so še povedali pri SŽ. Novi vlaki (garniture) bodo skrajšali potovalni čas do 10 odstotkov: novi elektromotorni vlaki imajo hitrejše pospeševanje in potovalne hitrosti do 160 kilometrov na uro, dizelmotorni vlaki do 140 km/h.

Novi vlaki so tudi bolj prostorni, vsa vrata imajo izvlečne stopnice za lažji vstop, prostore za osebe z omejeno mobilnostjo ter posebne toaletne prostore zanje. Najmanj 10 mest je namenjenih za kolesa. Vsi novi vlaki omogočajo sodoben informacijski sistem z wi-fi signalom za dostopanje do interneta, imajo tudi vtičnice za polnjenje telefonov in prenosnih računalnikov.

»V prihodnjih letih se bo tako povečala pogostost regionalnih povezav z manj postanki in z zmogljivejšimi lokalnimi vlaki, večji bosta udobnost in zanesljivost prevoza. Novi dizelski in večnapetostni električni vlaki bodo omogočili tudi čezmejno regijsko povezovanje v smeri Avstrije in Hrvaške, in sicer udobno, hitro in brez prestopanja,« so še napovedali pri Slovenskih železnicah.

Preberite več v Novem tedniku


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.