Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

"Novih prebivalcev se veselimo, živijo pa naj v prijetnem okolju«


Robert Gorjanc
14. 11. 2020, 09.23
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Predvidena gradnja novih večstanovanjskih stavb, ki jih v Mestni četrti (MČ) Dečkovo naselje v prihodnjih letih načrtujejo zasebni investitorji, ob uresničevanju projekta nove stanovanjske soseske DN 10, ki jo z evropskimi sredstvi gradita Nepremičnine Celje ter Mestna občina Celje, sproža številna aktualna vprašanja. Med drugim tudi o zagotavljanju primernih bivalnih pogojev, parkirišč in drugih storitev za to vedno bolj gosto naseljeno območje Celja. O tem smo se pogovarjali s Primožem Posinekom, predsednikom MČ Dečkovo naselje.

Arhiv NTRC

Čemu pripisujete to, da je prav Dečkovo naselje tako zanimivo za zasebne investitorje novogradenj?

Zasebni investitorji v gradnje večstanovanjskih objektov se z naložbami zagotovo zgolj odzivajo na povpraševanje po stanovanjih na trgu nepremičnin. In enako velja verjetno tudi v ostalih podobnih mestih, kot je Celje. Menim, da ima Celje vsaj eno veliko težavo, ko gre za možnost umeščanja tovrstnih novogradenj v prostor. Mesto namreč (še vedno) nima sprejetega noveliranega občinskega prostorskega načrta (OPN). Zato so na voljo za gradnjo večstanovanjskih stavb s potrebnimi stanovanji le zemljišča, ki so urbanistično-prostorsko že z veljavnimi prostorskimi akti opredeljena kot zemljišča za tovrstno gradnjo. V MČ Dečkovo naselje imamo srečo – ali po svoje tudi nesrečo – da je takšnih zemljišč za gradnjo na voljo kar precej. Večina jih je na območju severnega dela naselja, kjer veljavni prostorski akti že desetletja predvidevajo t. i. blokovno pozidavo. Nekaj zemljišč se je »sprostilo za gradnjo« tudi v starejšem, južnem delu Dečkovega naselja. Predvsem gre za zemljišča nekdanjih samskih domov podjetja Ingrad in za območje nekdanjega vrtca ob Drapšinovi ulici, ki ga je občina že dolgo nazaj prodala zasebnemu lastniku.

Izrazili ste zadovoljstvo, da se bo povečalo število prebivalcev MČ Dečkovo naselje, hkrati ste občino opozorili na nekatere izzive, ki jih prinaša povečanje populacije v mestu. Zagotavljanje zadostnega števila parkirnih mest postaja velik izziv v vseh mestnih četrtnih skupnostih. Kako si predstavljate to reševanje, sploh ker je glede na število avtomobilov zelo zahtevno zagotoviti nove parkirne površine in hkrati obvarovati zelene parkovne ter zagotoviti športne površine?

Novih gradenj večstanovanjskih objektov z javnimi najemnimi ali lastniškimi stanovanji si seveda ne želimo zgolj na območju naše mestne četrti. Z vsakim novim stanovanjem v Celju namreč mesto rešuje stanovanjski problem ene od celjskih družin, ki morda danes bivajo v neprimernih bivalnih okoliščinah. Poleg tega nova stanovanja v mesto privabljajo tudi »novopečene« Celjanke in Celjane, kar je za mesto lahko samo dobrodošlo. Vodstvo MČ Dečkovo naselje pozdravlja načrtovane gradnje v prihodnjih letih in seveda tudi vse naše nove sokrajane. Ob tem moramo vendarle resno opozoriti pristojne občinske službe in tudi župana ter mestni svet MOC, da bi bilo smiselno ob postopkih sprejemanja prostorskih aktov in projektiranju novih stanovanjskih sosesk zelo odgovorno razmisliti o obstoječem stanju in nerešenih trenutnih problemih ter o prihodnji situaciji, ko bo gostota poselitve v našem naselju večja za vsaj za vsaj 1.500 novih krajanov. Želimo si, da naši krajani bivajo v urejenih, primerno načrtovanih, izvedenih in opremljenih stanovanjskih soseskah, ki bodo ponudile visoko kakovost bivanja vsem stanovalcem. Danes predstavljajo v strnjenih delih naše mestne četrti poglavitne težave nezadostno število parkirnih mest ob stanovanjskih objektih, nedovoljeno parkiranje na cestah, pločnikih in zelenicah, dokaj slabo vzdrževana mreža občinskih javnih cest in poti, neustrezno rešeno zbiranje in odvoz komunalnih odpadkov, dotrajana mestna oprema (igrala, klopi, koši za odpadke …) in morda tudi primanjkljaj zelenih parkovnih površin za sprehod in oddih. Vse našteto in podobni izzivi so pred občino, ne le v MČ Dečkovo naselje, temveč v vseh delih našega mesta. Absolutno gre za nujnost investiranja javnih proračunskih sredstev mesta, saj zasebni investitorji gradenj večstanovanjskih objektov v javno infrastrukturo mesta ne bodo vlagali.

Ali v MČ Dečkovo naselje prebivalce spodbujate k večji uporabi javnega prevoza, saj je to bolj dolgoročna in trajnostna rešitev tega vprašanja? Zakaj bi morali v vsaki družini imeti dva ali tri avtomobile?

MČ Dečkovo naselje se vključuje v projekte MO Celje na področju trajne mobilnosti. Projekti, ki jih je mesto vpeljalo v zadnjem obdobju – mestni avtobusni potniški promet, uporaba mestnih koles, gradnja kolesarskih stez, uporaba vozil na stisnjen zemeljski plin, sistem P&R in drugi – so za mesto izjemnega pomena, čeprav je najtežje spremeniti navade prebivalcev. Očitno standard naših prebivalcev danes omogoča nakup dveh ali tudi več osebnih vozil v gospodinjstvu. Menim, da smo še zelo daleč od miselnosti in zavedanja, da je gibanje po mestu možno tudi brez uporabe osebnih vozil. Celje bo moralo vložiti še mnogo več sredstev in energije v promocijo trajne mobilnosti. Informacijo, ki je te dni do nas prišla sicer po neuradni poti, da se bo mreža izposoje mestnih koles razširila tudi v MČ Dečkovo naselje z dvema novima mestoma, toplo pozdravljamo.

Preberite več v Novem tedniku


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.