Država o možnosti južne šmarske obvoznice
Ministrstvo RS za naravne vire in prostor ter ministrstvo za infrastrukturo sta dvanajst let po javni razgrnitvi najustreznejše različice posodobitve glavne ceste Šentjur–Dobovec vsem vpletenim občinam poslala svoja stališče do pripomb, ki jih je zainteresirana javnost podala leta 2012. Številni občani Šmarja pri Jelšah so takrat opozarjali na nesmiselno umeščanje obvoznice le nekaj sto metrov vzporedno ob glavni cesti. Kot je razvidno iz dokumenta obeh ministrstev, so pristojni doslej izdelali še strokovne podlage za obvoznice po južnem delu naselja. Župan Šmarja pri Jelšah Matija Čakš je razočaran nad hitrostjo iskanja prometnih rešitev. Kot pravi, bi Obsotelje in Kozjansko danes potrebovala že avtocesto, medtem ko se država šele ukvarja s posodobitvijo glavne ceste.

Študije različic s predlogom najustreznejše različice posodobitve glavne ceste Šentjur–Dobovec so bile z okoljskim poročilom javno razgrnjene od 28. novembra do 28. decembra 2012. K študiji so pripombe in mnenja podale občine in tudi zainteresirana javnost. Zaradi pomanjkanja denarja je bila izdelava vse potrebne dokumentacije leta 2013 ustavljena, pristojne ustanove so se s to nalogo spet začele ukvarjati leta 2016.
Pripombe glede vzporedne ceste
Kako so si pristojni zamislili obnovo ceste v Šmarju pri Jelšah? Med drugim so predvideli 1,7 kilometra dolgo novogradnjo obvoznice. Slednja bi vodila severno od obstoječe ceste in bi prečkala pritok Šmarskega potoka. Nato bi bila umeščena vzporedno z železnico po njeni južni strani, da bi naselje Šmarje obvozila po njegovem severnem robu. Obvoznica bi se na obstoječo cesto priključila v trgovsko-poslovnem območju na vzhodnem robu naselja.
Občani Šmarja so imeli glede predloga obvoznice le nekaj sto metrov vzporedno od obstoječe glavne ceste številne pripombe. Opozarjali so, da bi tako v kraju imeli dve izjemno prometni cesti, med katerima bi bili ujeti stanovanjski bloki, športni park, vrtec in druge ustanove. »Razbremenili bi nekaj prebivalcev kraja in hkrati obremenili druge. Veliko davkoplačevalskega denarja bi porabili za to, da bi obvozno cesto prestavili znotraj naselja,« so zapisali in dodali, da kraj s takšno rešitvijo ne bi bil razbremenjen prometa, hrupa, izpušnih plinov in prašnih delcev.
Kakšne ideje pa ima država o južni obvoznici?
Foto: Andraž Purg
Preberite več v Novem tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se