Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Turisti čakajo
Čas branja 3 min.

Dvojni zaplet na težko pričakovani kolesarski progi med Bledom in Bohinjem


G.G./STA
18. 3. 2025, 09.16
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Pričakovati je bilo, da bo v letošnji poletni kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem zaživela. Pa ne bo. Skozi Sotesko še vedno niso našli rešitve za 600-metrski odsek ob železniški progi. Na bohinjski strani pa je bila kolesarska steza zgrajena že lani, a se zapleta z lastniki zemljišč za postavitev zaščite pred padajočim kamenjem.

obrne, kolesarska-steza, bled-bohinj
Svet24.si
Do Soteske je tudi z Bleda kolesarska pot zgrajena. Skozi Sotesko pa še vedno niso našli rešitve za 600-metrski odsek ob železniški progi

Kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, je gradnja odseka Obrne-Soteska skozi Sotesko v zaključevanju, razen približno 600 metrov dolgega odseka tik ob železniški progi. Za tega se je namreč med gradnjo izkazalo, da zaradi slabega stanja železniškega podpornega zidu, kolesarske povezave ni možno vzpostaviti skladno s projektno dokumentacijo in izdanim gradbenim dovoljenjem. Posledično se je za ta odsek spremenila projektna rešitev, kar pomeni tudi spremembo gradbenega dovoljenja. Že dlje časa poteka usklajevanje z Direkcijo RS za vode, ki za novo projektno rešitev še ni izdala pozitivnega mnenja, kar je pogoj za izdajo spremenjenega gradbenega dovoljenja.

Po pridobitvi pravnomočnega gradbenega dovoljenja bo izvajalec dela lahko zaključil v približno osmih mesecih, odvisno od vremenskih razmer oziroma vodostaja reke Save Bohinjke, so pojasnili na direkciji. Glede na to, da soglasja in gradbenega dovoljenja še ni, pa, kot kaže, kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem tudi letos še ne bo dokončana.

Ne dovolj strokovno načrtovanje?

Blejskega župana Antona Mežana žalosti, da prvotno načrtovanje kolesarske povezave morda ni bilo dovolj strokovno, saj se očitno ni predvidelo, da vpetje kolesarske steze zaradi poroznega materiala ne bo možno. Je pa Mežan prepričan, da je tudi v interesu države, da najde rešitev in se zadeva premakne z mrtve točke.

Težavni lastniki zemljišč

Zapletlo se je tudi pri že zgrajeni kolesarski povezavi od Soteske do Bohinjske Bistrice. Izvajalec je pogodbena dela zaključil, komisijski pregled ni ugotovil večjih pomanjkljivosti pri izvedbi, trenutno pa potekajo postopki za pridobitev uporabnega dovoljenja. "Ne glede na to, kolesarska pot ostaja zaprta, saj se je med gradnjo izkazalo, da je treba pred odprtjem izvesti še zaščito pred padajočim kamenjem," so poudarili na direkciji.

Pogodba z izvajalcem del za izvedbo omenjene zaščite je že sklenjena in izvajalec je že začel dela na zemljiščih, za katera se je direkcija z lastniki zemljišč uspela dogovoriti za pravico graditi. Z ostalimi lastniki direkcija problematiko intenzivno rešuje. "Pri tem pa je treba poudariti, da nekateri lastniki zemljišč izkazujejo nerealne zahteve," so izpostavili na direkciji. Kot so dodali, bo sklenitvi dogovorov z vsemi lastniki izvajalec vsa dela lahko zaključil predvidoma v šestih mesecih.

Nekateri so se že vozili

To pomeni, da tudi bohinjski del kolesarske steze, ki so ga lani številni na lastno pest že uporabljali, v letošnji poletni sezoni še ne bo dokončan. Na Turizmu Bohinj uradnih informacij glede tega sicer še nimajo in želijo si, da bi jim direkcija pravočasno podala jasno informacijo glede zaprtja steze, saj je ključno, da so gostje že pred prihodom o tem obveščeni in da turistična organizacija pripravi ustrezna komunikacijska in promocijska obvestila.

Turisti v nizkem štartu. Bodo pravočasno obveščeni?

Podobno velja tudi glede obratovanja bohinjske železniške proge, ki se ji obeta prenova in prav tako ni znano, če bo proga na določenih odsekih zaprta. "Ta trenutek od 1,3 do 1,5 milijona ljudi s pripravljenimi kovčki čaka, da v naslednjih šestih mesecih plane v Julijske Alpe in naša odgovornost je, da jim podamo prave informacije," je opozoril direktor Turizma Bohinj Klemen Langus.

Pristojnim na ministrstvu za infrastrukturo je povedal, da se zelo veseli prenove bohinjske proge, četudi bo ta zaradi tega nekaj časa zaprta. Problem je le v informiranosti. "Mi moramo pravi čas vedeti, kdaj bo proga zaprta, saj je jasna informacija za obiskovalce ključna. Enako je pri kolesarski stezi. Zastonj se je potem jeziti, zakaj se toliko ljudi vozi po zaprti stezi," je izpostavil Langus.

Kaj je bolj nevarno? Ovinkasta cesta skozi Sotesko ali nedokončana kolesarska proga

Lani je kljub znakom o prepovedi bohinjski del kolesarske povezave od Soteske do Bohinjske Bistrice uporabljalo precej kolesarjev. "Ljudem je, ko je nekaj prevozno, težko dopovedati, da se po tem ne smejo peljati," je poudaril Mežan. Apelira na vse, naj upoštevajo prometno signalizacijo, hkrati pa apelira na državo, da se gradnja čim prej dokončna. Kolesarjenje od Bleda do Bohinjske Bistrice ob ozki in ovinkasti glavni cesti je namreč zelo nevarno.


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.