Razvijajo kreativno podjetnost
V času hitrega razvoja digitalizacije je komunikacija ključ do uspeha Društvo za razvoj človeških virov in socialnih programov Novus je neprofitna organizacija, ki že 25 let pripravlja in razvija najrazličnejše socialne programe ter zagotavlja brezplačne storitve za ranljive skupine prebivalstva in šolajočo mladino. Pod vodstvom usposobljenega kadra nastajajo projekti, ki ljudem pomagajo do življenjskih in kariernih uspehov.

Rdeča nit delovanja društva je že od začetka razvoj človeških virov. Besedna zveza, ki je pogosto uporabljena, a je večinoma podjetja še niso povsem vpeljala v svoje okolje. Čeprav se tudi to spreminja, pravi dr. Selma Filipančič Jenko, zastopnica društva. »Če so bili še desetletje nazaj socialni programi namenjeni predvsem Zavodu RS za zaposlovanje in smo se pretežno ukvarjali z brezposelnimi in opismenjevanjem tistih z nižjo izobrazbo, so danes številni programi namenjeni zaposlenim in vodjem podjetij.« Kot še pravi Filipančič Jenkova, so podjetja ugotovila, da če se želijo razvijati, rasti in uspeti, morajo vlagati v kadre. »Vodilni ljudje v podjetjih so ugotovili, da je vredno vlagati v t. i. mehke veščine, v znanje zaposlenih. Vedno več podjetij se zaveda, da je to ključ do uspeha,« pravi sogovornica.
»Podjetje lahko kupi najsodobnejšo napravo, a če med zaposlenimi ni nikogar, ki bi znal z njo rokovati, podjetju ta pridobitev ne koristi veliko. Izobraževanje in povezovanje znotraj podjetji sta zelo pomembna. Pri tem je ključna komunikacija. Še posebej v dobi izjemno hitrega digitalnega napredka je pomembno, da se znajo oddelki, vodje in zaposleni sporazumevati na primeren način,« pojasnjuje in prizna, da se še vedno velikokrat zgodi, da se v podjetju ne ve, kdo je za kaj odgovoren, kdo daje navodila in kdo jih je dolžan izpolnjevati. »V zadnjih letih, ko gre tehnološki razvoj res z bliskovito hitrostjo naprej, so uspešni predvsem tisti, ki zanjo sočasno razvijati tudi vse mehke kompetence, ki znajo komunicirati, in tisti, ki vlagajo v razvoj in izobraževanje kadrov. Predvsem so v ospredju podjetja, kjer gojijo ekipno delo,« Filipančič Jenkova našteje nekaj ključnih veščin uspešnih podjetij.
Ob tem doda, da je za uspeh na kateremkoli področju zelo pomembna čustvena inteligenca vodij in vseh zaposlenih. »Čustvena inteligenca pomeni, da smo sposobni videti, slišati, razumeti in sprejeti druge, njihovo znanje in mnenje.«
Izbira poklica velik izziv
Eden pomembnejših in aktivnejših projektov v zadnjem obdobju je t. i. karierni center za mlade. Društvo Novus je bilo leta 2019 na javnem razpisu izbrano kot partner pri vzpostavitvi in delovanju projekta »VšečKAM in GREM – Karierni center za mlade«, enota Velenje. Je center za celotno Savinjsko, Šaleško, Koroško in Zasavsko regijo. »Naše delovanje je namenjeno mladim med 6. in 19. letom, ki jim nudimo individualno karierno svetovanje in poučne delavnice za razvijanje poklicnega zanimanja za učinkovito načrtovanje kariere. Dejavnosti so namenjene tudi staršem in svetovalnim/strokovnim delavcem osnovnih in srednjih šol, a tudi ostalim, ki delujejo na področju karierne orientacije,« pojasnjuje Helena Felicijan, strokovna sodelavka društva, ki bdi nad omenjenim projektom.
Ker projekt finančno podpirata ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropski socialni sklad, so vse dejavnosti za uporabnike brezplačne. »Naša prednost je v mobilnosti in regijski pokritosti, naš cilj je zagotoviti podporo pri kariernem odločanju mladih,« še doda Felicijanova.
V kariernem centru za mlade se zavedajo, da predstavljata načrtovanje kariere in izbira poklica za mladostnika velik izziv in pomembno odločitev. Felicijanova poudarja, da je ključno dobro samospoznavanje: »Pomembno je, da mladi vedo in prepoznajo, kaj je tisto, kar jih veseli in kar bi v življenju radi počeli. Pri odkrivanju jim lahko s strokovno podporo in z usmerjanjem pomagamo prav mi. S kariernim svetovanjem jim pomagamo pri odkrivanju širine in veščin, znanj ter spodobnosti, ki jih bodo potrebovali pri opravljanju želenega poklica.« Ob tem mlade na različnih delavnicah in svetovalnih srečanjih spodbujajo, da razmišljajo podjetno in kreativno. Učijo jih tudi o tem, kakšne so posledice posameznih odločitev, in o pomenu prevzemanja odgovornosti za svoje odločitve ter dejanja.
Eno osrednjih sporočil, ki jih mladim pošiljata Selma Filipančič Jenko in Helena Felicijan, je, da je na poti do sanjskega poklica pomembno sodelovati, se povezovati, spraševati, iskati nova znanja in informacije. »Pomembno je, da vedo, da četudi jim na karierni poti kdaj ne uspe, to ne pomeni konca sveta ali kariere. Je pa dobro, da imajo vselej pripravljen rezervni načrt, rezervni cilj. Bolj kot bodo to razvili, lažje jim bo in bolj jim bodo vrata v svet kariere odprta.«
V društvu Novus so razvili posebne karierne knjižice za učence prvega triletja osnovne šole, v partnerskem sodelovanju pa tudi knjižice, namenjene višjim razredom in srednješolcem. V sodelovanju s Petro Škarja so izdali knjižni priročnik Česa šole ne povedo. Za namen spoznavanja in raziskovanja poklicev so za osnovnošolce razvili še štiri interaktivne simulacije različnih deficitarnih poklicev in poklicev prihodnosti v navidezni resničnosti. Poklici vzdrževalca v proizvodnji, menedžerja oz. operaterja robotov v proizvodnji, negovalca in tapetnika dekoraterja so pripravljeni za prikazovanje na virtualnih očalih, v najsodobnejšem virtualnem okolju.
Foto: SHERPA
"X:sherpakrajiDruštvo Novus VelenjeNOVUS 115.JPG"
Preberite več v Novem tedniku