Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

»Velika priložnost na Celjskem je predvsem kulturni turizem«


Lea Komerički Kotnik
19. 11. 2021, 11.26
Posodobljeno
11:46
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Z mag. Majo Pak, ki je pred dnevi odstopila z mesta direktorice Slovenske turistične organizacije (STO) se je sredi leta 2017 pogovarjal novinar Robert Gorjanc. V intervjuju preberite kje je takrat direktorica turistične organizacije videla priložnost za turistični razvoj na celjskem. Govorila sta tudi o ključnih in strateških priložnostih slovenskega turizma ter o pomenu sodelovanja turizma in športa. 

1637322103_pak_maja_026.jpg
Arhiv NTRC

Kako v STO ocenjujete strategijo razvoja slovenskega turizma, o kateri je v minulih dneh razpravljala vlada? V kolikšni meri so cilji iz strategije usklajeni s cilji, ki ste si jih zadali v STO?

Gre za ambiciozno strategijo, ki jo je STO aktivno soustvarjala. Pri procesu njenega oblikovanja so bili vključeni vsi ključni turistični ponudniki v Sloveniji, kar daje strategiji posebno vrednost. Njen cilj je povečati prilive iz turizma.

To bomo dosegli z ukrepi, kot so nova organiziranost makroregij, naložbe v nastanitvene zmogljivosti, atrakcije in infrastrukturo, opredelitev posebnih območij za razvoj turizma, spodbujevalne sheme za razvoj v obliki posebnih kreditnih linij, drugačen sistem podeljevanja zvezdic hotelom, uradno priznanje inovativnih oblik nastanitev, kot je na primer glamping, prestrukturiranje hotelskih podjetij v državni lasti, izboljšanje poslovnega okolja in najpomembnejše – razvoj kadrov na vseh ravneh. Samo z zadovoljnimi kadri imamo lahko zadovoljne goste. V trženjskem delu strategije sta prednostni nalogi nadaljnja digitalizacija in nagovarjanje točno definiranih ciljnih skupin.

Kaj je pravzaprav ključna priložnost in strateška prednost slovenskega turizma ob trenutnih negotovih razmerah v svetu?

Varnost je vedno zelo visoko med dejavniki, ki vplivajo na odločitev o izbiri destinacije za počitnice, posebej v teh negotovih razmerah na globalni ravni. Slovenijo tujci dojemajo kot varno državo. The Global Peace Index 2017 jo je uvrstil na sedmo mesto med najbolj varnimi državami na svetu, kar je izjemno pomembno. Konkurenčne prednosti Slovenije so njena umeščenost v srce Evrope med Sredozemlje, Alpe in Panonsko nižino, njena izjemna neokrnjena narava in možnost aktivnega preživljanja oddiha v naravi.

Ali je dejavnik varnosti lahko priložnost tudi za domači turizem? Ali v STO krepite kampanjo, da bi Slovenci namesto v tujini zaradi varnosti in drugih razlogov dopustovali kar doma?

STO je kot nacionalna organizacija zadolžena za izvajanje promocijskih in trženjskih aktivnosti v tujini, a vsekakor domači gostje tudi v okviru naših medijev dobijo veliko informacij o svoji deželi. Dejavnik varnosti je pomemben tudi, ko gre za domači turizem. Ključna je zagotovitev ustrezne ponudbe, ki je privlačna in domačega gosta prepriča, da počitnice preživi v Sloveniji. V Slovenski turistični organizaciji pospešujemo oblikovanje zanimivih doživetij v okviru izobraževanja in nagrad inovativnim projektom. Podatki kažejo, da se obisk domačih gostov vztrajno povečuje. Lani so ustvarili kar 1,3 milijona prihodov ali 5,3 odstotka več kot predlani.

Kateri so ključni tuji trgi za slovenski turizem?

Med ključne trge, kamor bomo vložili največ sredstev za promocijo, sodijo Italija, Avstrija, Nemčija, Velika Britanija, Rusija in Francija. Veseli me, da se po lanskem rekordnem letu nadaljuje rast števila turističnih prihodov in prenočitev. V prvih petih mesecih smo zabeležili 15 odstotkov več tujih turistov kot v enakem obdobju lani.

Koliko več denarja za promocijo in delovanje imate v STO, odkar je spet postala samostojna organizacija, izven okvirov Spirita? Kakšne pozitivne učinke je prineslo to preoblikovanje?

Dvakrat več denarja kot prej, letos 11,5 milijona evrov za promocijo. Ponovna osamosvojitev je prinesla pozitivne učinke, saj smo kot organizacija postali bolj prilagodljivi, močneje smo se povezali z gospodarstvom pri pripravi in izvedbi trženja slovenskega turizma.

Koliko zaslug za to pripisujete tudi gospodarskem ministru Zdravku Počivalšku, ki je prevzel ministrstvo kot uveljavljen turistični menedžer?

Osamosvojitev STO in zagotovitev višjih sredstev za promocijo sta zaslugi ministra Počivalška, ki se zelo dobro zaveda pomena multiplikativnih učinkov turizma in pomena investiranja v trženje. Delo STO je spremljal še kot predsednik Turistično-gostinske zbornice Slovenije in je vedel, kaj pomeni učinkovito trženje v samostojni organizaciji. Rezultati, ki jih slovenski turizem dosega, niso naključje, ampak so posledica spleta dejavnikov, med katerimi ima veliko vlogo intenzivna promocija v okviru samostojne STO in v tesni povezavi z gospodarstvom.

Večkrat lahko slišimo očitke, da v STO pozabljate na vzhodni del Slovenije, ko gre za aktivnosti pri promocijo države, da se osredotočate le na Bled, Portorož in Ljubljano.

To ne drži. STO je nacionalna turistična organizacija, zadolžena za načrtovanje in izvajanje trženja celovite turistične ponudbe Slovenije. Ravno v teh dneh smo v Pomurju gostili francoske novinarje. V STO imamo zelo razdelane vsebine, o katerih se pogovarjamo v skladu s strategijo trženja. Naša naloga na krovni ravni je, da turiste navdušimo, da za destinacijo izberejo Slovenijo. Na drugi ravni promoviramo turistične produkte in makroregije oziroma destinacije. Od trga je odvisno, kaj izpostavljamo. Bolj kot je država, kjer izvajamo aktivnosti, oddaljena, bolj se osredotočamo na najbolj znane atrakcije. S ciljem, da spodbudimo razvoj produktov tudi drugod, izvajamo vrsto projektov, kjer se je možno vključiti in dodatno izpostaviti. To so evropske destinacije odličnosti, zelene destinacije, kjer pogrešamo aktivno vlogo destinacij ravno iz vzhodnega dela, projekti Sejalec, Snovalec ...

Za ilustracijo ta primer: obisk poljskega predsednika Andrzeja Dude, ki je konec marca obiskal Slovenijo na povabilo predsednika Pahorja, je bil menda prvi tovrsten uradni obisk nekega predsednika države v Celju ...

Obiske predsednikov organizirata urad predsednika države ali kabinet predsednika vlade. Zagotovo pripomorejo k promociji države in destinacij. STO pri organizaciji tovrstnih obiskov ne sodeluje, razen kdaj komunikacijsko.

So že znani učinki obsežne digitalne promocijske kampanje, ki ste jo začeli aprila? Koliko ste vanjo vključili vzhodni del Slovenije oziroma Deželo Celjsko?

Digitalna kampanja se že dogaja, rezultati bodo znani jeseni. Povezave vodijo od oglasov na spletnih portalih, v iskalnikih in družbenih medijih do spletnih strani na portalu Slovenia.info. Tam so predstavljeni mesta, doživetja in tudi turistični paketi iz vseh delov Slovenije, tudi iz vzhodnega. Namen kampanje je, da obiskovalca navdušimo nad Slovenijo, ga pripeljemo do portala, od tam pa ga usmerimo naprej k lokalnim turističnim ponudnikom.

Kakšna je sicer vaša ocena turističnih prizadevanj v knežjem mestu in Deželi Celjski?

Veseli me, da se turistični ponudniki Dežele Celjske uspešno povezujejo in na ta način oblikujejo zanimive turistične produkte. V skladu z novo turistično strategijo spada destinacija v termalno panonsko Slovenijo. Mestna občina Celje in zavod Celeia delujeta dobro, z destinacijo smo uspešno sodelovali pri projektu Dirka po Sloveniji.

Katere so po vašem mnenju ključne turistične znamenitosti Dežele Celjske, ki jih velja izpostaviti tudi na nacionalni ravni in jih je STO pripravljena vključiti v močnejšo promocijsko kampanjo?

V letu 2018 in 2019 bomo pri promociji turizma izpostavili temo kulture. V svojem načrtu trženja kulturnega turizma Slovenije 2018–2020 smo za vsako regijo pripravili izbor elementov kulturne ponudbe in Celje je močno vključeno. Celjska zgodovina, povezana s Celjskimi grofi, je odličen vir dobrih zgodb in navdih za inovativne turistične produkte, ki jih morajo oblikovati v destinaciji tako turistični ponudniki kot kulturne ustanove. Grad se je že izkazal za čudovito prizorišče izjemnih predstav, kot je Veronika Deseniška, izpostaviti je treba Pokrajinski muzej Celje, Muzej novejše zgodovine Celje ... Vse skupaj lepo dopolnjujejo kulinarična ponudba in številne možnosti za rekreacijo, ki jih najdemo tako v mestu kot njegovi okolici, ob Šmartinskem jezeru, na Celjski koči ...

Kako gledate na trenutno turistično podobo Rogaške Slatine, kraja od koder prihajate? Ton turističnemu utripu dajejo ruski gostje. Je to največ, kar lahko Rogaška Slatina doseže, ali vidite še katere dodatne priložnosti?

Rogaška je eden najlepših zdraviliških krajev v Evropi z več kot 400-letno tradicijo. Vsake toliko časa nas preseneti z novostmi in nadgradnjo svoje turistične ponudbe. Pred kratkim je dobila nov razkošen sodobno opremljen wellness center ROI Spa in petzvezdnični Atlantida Boutique Hotel, ki s petzvezdičnim hotelom Aleksander destinacijo umeščata v najvišji kakovostni razred. Srce kraja je park s sodobnim Medical centrom Rogaška. Trenutno prevladujejo v Rogaški ruski gostje, turisti, ki ostanejo v povprečju najdlje in največ potrošijo. Je pa smiselno spet okrepiti italijanski trg in nemško govoreče trge. Zagotovo tudi Rogaško čakajo izzivi in priložnosti pri oblikovanju močnejše skupne znamke in pri prodoru na zahtevne trge višjega dohodkovnega razreda, pri oblikovanju skupnih atraktivnih produktov in skupnega nastopa na trgih.

»Zaposleni v STO stremimo k temu, da v promocijske aktivnosti vključimo tudi čim več produktov z manj turistično obiskanih območij. To, na kar velikokrat pozabljamo, je, da imajo pri tem pomembno vlogo lokalne turistične organizacije v sodelovanju z lokalnimi ponudniki. Ustvariti morajo produkte, ki bodo pritegnili, mi pa bomo priskočili na pomoč pri promociji.«

Mag. Maja Pak je večji del svoje poklicne poti zaposlena v Slovenski turistični organizaciji (STO), ki je delovala v različnih organizacijskih oblikah. Od lani, odkar je organizacija po treh letih ponovno samostojna, je na mestu direktorice STO, kot je bila v letih 2010 do 2012 (generalna direktorica), preden je STO postal del javne agencije Spirit. V tem vmesnem času, od 2013 do 2015, je bila v Spiritu vodja oddelka za raziskave in razvoj, podobno kot v STO v letih 2006 do 2010. Kariero v STO oziroma v prvotnem Centru za promocijo turizma Slovenije (CPTS) je sicer začela kot generalna sekretarka, njena prva služba pa je bila v domači Rogaški Slatini, in sicer v marketingu Zdravilišča Rogaška. Maja Pak je magistrila na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani leta 2003. V panogi turizma, ki ji je ves čas zvesta, deluje predvsem na področju trženja, brandinga, manedžmenta, strateškega načrtovanja v turizmu in zelenega turizma. V času njenega vodenja so v STO pripravili nekaj odmevnih projektov, v zadnjih dveh letih med drugim vzpostavitev vsebinskega digitalnega trženja in največje promocijske digitalne kampanje doslej, za katero je STO prejela nagrado na največji svetovni turistični borzi ITF v Berlinu. Na njej je National Geographic STO podelil tudi »World Legacy Award«, prestižno nagrado za oblikovanje unikatnega nacionalnega modela trajnostnega razvoja v turizmu.

ROBERT GORJANC, foto: SHERPA

cloud

Trenutno

11 °C

Oblačno

nedelja, 27. 4

Delno oblačno

10 / 18 °C cloud-sun

ponedeljek, 28. 4

Delno oblačno

6 / 19 °C cloud-sun

torek, 29. 4

Delno oblačno

8 / 21 °C cloud-sun

7-dnevni obeti


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.