Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Na Mosu tudi učna podjetja


Tatjana Cvirn
15. 9. 2022, 14.00
Posodobljeno
16. 09. 2022 · 07:48
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

V okviru Mosovih podjetniških talentov se lahko tudi letos na sejmu predstavljajo dijaki, ki se v programu ekonomski tehnik v tretjem letniku srečajo z učnimi podjetji in z njihovo pomočjo spoznavajo delovanje pravih delovnih okolij. Letos sta se predstavili tudi dve učni podjetji iz Ekonomske šole Celje. Na stojnici v hali D je prvi dan sejma učno podjetje (UP) Lupinca predstavljalo svojo zamisel o hiški za poslovne in prostočasne dejavnosti.

brez-slike.jpg
Arhiv NTRC

Dijaki tretjega letnika v začetku šolskega leta ustanovijo svoje UP, si zastavijo področje delovanja in projekt, ki ga želijo izpeljati ter si razdelijo delovne naloge. Tako kot v pravem podjetju se morajo spoprijeti z izzivi nabave, prodaje, trženja, vodenja … Predstavitev podjetniške zamisli na Mosu je le delček v pridobivanju znanj, ki jim bodo koristila v življenju.

Kot je dejala Mateja Kapitler, ki vodi Centralo učnih podjetij Slovenije s sedežem v Ekonomski šoli Celje, omogoča Celjski sejem brezplačno predstavitev UP. Vsak dan sejma se je predstavilo eno od njih. »Dijaki na ta način pridobijo mnenja pravih podjetnikov in vidijo, kako uporabne so njihove ideje. Ob tem vadijo tudi komuniciranje v maternem in tujem jeziku. Stojnico so na primer obiskali tudi predstavniki šolskega ministrstva iz Turčije.« UP so po mnenju Kapitlerjeve dragocena izkušnja za mlade, saj jih mentorji s pomočjo praktičnega usposabljanja pripravljajo na zaposlitev. »Ideje UP so vedno boljše, kar se kaže na vsakoletnem mednarodnem sejmu teh podjetij v Celju, kjer njihovo uporabnost ocenjuje komisija iz gospodarstva.«

V sodelovanju z arhitektom

Učno podjetje Lupinca je pod mentorstvom Andreje Tanšek pripravilo predstavitev svoje zamisli o izdelavi lesene hiške za poslovne in prostočasne dejavnosti in mnogi obiskovalci so se ustavili tudi pri njihovi stojnici. »Menili smo, da na trgu manjka tovrstne ponudbe. Ker smo idejo oblikovali v lanskem šolskem letu v času korone, ko so mnogi delali od doma in pri tem pogrešali mirno okolje, smo zasnovali hiško, kjer bi ljudje imeli več miru. To bi lahko kupili in jo postavili na vrtu ali jo najeli. Ker bi jo bilo mogoče umestiti v lepo naravno okolje, bi jo lahko povezali tudi s prostočasno dejavnostjo,« je idejo predstavila mentorica.

A ker so se v UP zavedali, da je treba zamisel preveriti v resničnem okolju, so k sodelovanju povabili celjskega arhitekta Nandeta Korpnika, ki je mladim predstavil omejitve, s katerimi bi se srečali na trgu. Med drugim tudi to, da bi za postavitev velike hiške potrebovali gradbeno dovoljenje in so zato zasnovali še manjšo. Dijaki so tako spoznali, da ni dovolj le podjetniška ideja, pač pa da je pomembno tudi to, kako je ta uresničljiva na trgu.

Preberite več v Novem tedniku


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.