Novi tednik
© 2025 NT&RC, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Morda nekoč tudi pivo z okusom potice


Barbara Furman
1. 9. 2022, 09.25
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Ne delimo se na pivce vina in pivce piva, eni in drugi smo ljubitelji življenja. In če imamo radi življenje, potem vemo, da k dobri hrani sodi dobro pivo ali vino, poudarjata Jure Gobec in njegov sin Matevž. V malem butičnem pivovarstvu sta med drugim prepoznala priložnost za promocijo kulture pitja piva, ki ga mnogi še vedno pijejo zgolj zato, da se odžejajo. Da je pivo več kot to, sta me prepričala v pivovarni Clef Brewery v Arji vasi, v kateri varijo različne okuse piv v ritmih rokovske glasbe.

1662013663_pivovarna_clef_brewery_1.jpg
Arhiv NTRC

V zgodbo pivovarne Clef Brewery sta v največji meri vključena Jure Gobec in njegov sin Matevž, ki je prevzel vlogo glavnega pivovarja. Fant je dokazal, da zna pričarati piva najrazličnejših okusov. »Pivovarno smo poimenovali Clef (violinski ključ) Brewery zaradi Matevževe izjemne ljubezni do glasbe, predvsem rokovske. Zaradi disleksije je imel v osnovnošolskih letih kar nekaj težav. Ko je spoznal, da ima izjemen posluh za glasbo, ki ga je popolnoma prevzela, je pridobil samozavest in je brez težav končal srednješolsko in višješolsko izobraževanje. Mlajši sin Aljaž bo kmalu magistriral iz računalništva,« pojasnjuje Jure Gobec, ki je po izobrazbi inženir elektrotehnike in solastnik podjetja Robotina, ki se ukvarja z avtomatizacijo zgradb oziroma s pametnimi hišami. Pred leti ga je pot zanesla med vinarje, pred kratkim med pivovarje.

Krivi so tudi Kitajci

»V podjetju Robotina smo elektronske sestavne dele kupovali na Kitajskem. Kitajske dobavitelje je zanimalo, kaj slovenskega bi jim lahko prodajali. Zato sva z bratom skoraj po naključju začela izvažati slovenska vina na kitajski trg. Ustanovila sva podjetje, a je izvoz ustavila pandemija, zato smo iskali nove poslovne priložnosti. In jih tudi našli. V proizvodnji piva,« pojasnjuje Jure in dodaja, da je k odločitvi poleg lege sredi hmeljišč in stare hmeljarske domačije pripomogel tudi sin Matevž, ki je zelo užival v raziskovanju piva. Varil je pivo v domači garaži in na to temo preštudiral obsežno literaturo. Kupili so približno pol milijona evrov vredno opremo in leta 2019 začeli variti pivo. Ob tem si prizadevajo tudi za promocijo kulture pitja piva. »Slovenci pivo žal še vedno pijemo zgolj za potešitev žeje. Premalo poznamo pivo. Zato želimo ta naravni napitek brez kemičnih dodatkov promovirati kot dodatek pri prehrani, skupaj lahko zagotavljata vrhunsko kulinarično doživetje. Pivovarji smo tudi promotorji slovenskega hmelja,« poudarja.

Iz trgovin v restavracije

Doslej je Matevž s svojim strokovnim znanjem, z neusahljivo zvedavostjo in razmišljanjem zunaj ustaljenih okvirov v domači pivovarni, ki jo radi obiskujejo tudi člani priljubljenih glasbenih skupin Mi2 in Tabu, razvil že približno 30 različnih okusov piva. V to niso všteta le piva njihove blagovne znamke Clef, ampak tudi tista, ki jih pripravljajo po naročilu restavracij in hotelov. Z blagovno znamko Clef se zdaj ponaša že več kot deset vrst piva.

»Naša ustekleničena piva so bila v času najhujše pandemije ob zaprtih restavracijah na voljo pri vseh večjih trgovcih, a smo jih kmalu s trgovskih polic umaknili, saj so naša nefiltrirana in nepasterzirana piva brez kakršnihkoli aditivov zelo občutljiva. Shranjena morajo biti v temnem in hladnem prostoru. Zdaj sodelujemo z restavracijami na Štajerskem, v katerih lahko gostje naša piva uživajo ob kakovostni hrani. Mrežo odjemalcev nameravamo postopoma širiti,« med drugim napoveduje Jure Gobec.

Članek si v celoti preberite v tiskani izdaji Novega tednika, ki je izšla danes - 1. septembra.


© 2025 NT&RC, d.o.o.

Vse pravice pridržane.