Za vračanje vseh v šole in vrtce
Učenci, dijaki in študenti se v teh dneh še vedno šolajo na daljavo. To pomeni, da so šole – razen tistih s prilagojenim programom – zaprte že od konca lanskega oktobra in da tudi za prihodnje dni ni zagotovila, da se bodo lahko otroci kmalu vrnili vanje. Vlada sicer razmišlja o odpiranju šol v regijah z boljšo epidemiološko sliko, kar je doslej ves čas zavračala kot neustavno rešitev. Številni starši, učitelji in strokovnjaki opozarjajo, da je škoda, ki jo povzroča zaprtje šol, že zdaj mnogo večja, kot je škoda, ki jo povzroča epidemija.

»Zaprtje šol je treba obravnavati celostno, to je bio-psiho-socialno – v sodelovanju širše strokovne skupine,« meni civilna iniciativa Otrok ne damo, ki povezuje starše in učitelje. Pred tednom so predstavnice iniciative ministrici za izobraževanje Simoni Kustec predale poziv za normalizacijo vzgoje in izobraževanja na vseh ravneh in jo pozvale k skupnemu iskanju rešitev. V nekaj dneh od konca minulega leta je poziv podpisalo več kot 12 tisoč ljudi in ta možnost še vedno obstaja.
Med pobudniki poziva je tudi Bojana Pustinek, profesorica zgodovine in sociologije iz okolice Velenja, osnovnošolska učiteljica in mama dveh hčerk. Starejša je prvo leto študentka in je od začetka študijskega leta trikrat videla prostore fakultete, v živo še ni spoznala ne profesorjev ne sošolcev, prakso opravlja na daljavo … Vse to je po besedah sogovornice katastrofa za študijski proces. Nič lažje ni mlajši hčerki, devetošolki, ki se odloča za nadaljnje šolanje, kar v teh razmerah ni enostavno.
O šolah naj ne odloča politika
Civilna iniciativa deluje že dlje časa, saj so prve pobude člani napisali že lani spomladi v učiteljskem manifestu, ko so želeli, da bi vrtce in šole odprli za vse, in nato septembra v pozivu za normalizacijo vzgoje in izobraževanja na vseh ravneh. Ob tem pobudniki poziva zahtevajo, naj se upošteva ustavna in zakonska pravica svobodnega odločanja in da naj vračanje zaposlenih v vzgojno-izobraževalne ustanove ne bo pogojeno z obveznim testiranjem.Konec minulega leta je namreč zaposlene v vzgoji in izobraževanju razburila izjava Jelka Kacina. »Na dan državnega praznika, 26. decembra, je učitelje obvestil, da tisti, ki se ne bodo želeli testirati, ne bodo učili. Testirali naj bi se s hitrimi testi, ki so se izkazali kot neustrezni in zgolj hiter in donosen posel nekaterim. Naslednji dan je ministrica na televiziji povedala, da razmišljajo še o testiranju otrok, nakar je državna sekretarka sporočila, da to nikoli ni bilo v igri. Takšen način komunikacije je nedopusten. Poleg tega je nesprejemljivo, da so nezanesljivi hitri testi osnova za zapiranje države in šol,« meni sogovornica in dodaja, da je skrajni čas, da o šolah odloča pedagoška stroka, ne politika.
Foto: SHERPA
Na fotografiji Bojana Pustinek, foto: osebni arhiv
Preberite več v Novem tedniku